Üst biliş ve pozitif psikolojik sermayenin sınav kaygısı ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada Haliç Üniversitesi lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin üst bilişlerinin ve pozitif psikolojik sermayelerinin sınav kaygılarıyla ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Buradan hareketle ilk olarak üst biliş ile sınav kaygısı arasındaki ilişki, pozitif psikolojik sermaye ile sınav kaygısı arasındaki ilişki ve üst biliş ile pozitif psikolojik sermaye arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma Haliç Üniversitesi Lisans ve Yüksek Lisans öğrencilerinden oluşan 211 kişiden anket yoluyla toplanan verilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri Demografik Bilgi Formu, Üst biliş Ölçeği-30, Pozitif Psikolojik Sermaye Ölçeği ve Sınav Kaygısı Envanteri kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler, ''IBM SPSS Statistic 22'' paket programıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ilk olarak demografik bilgilerin incelendiği frekans analizleri, demografik verilerle değişkenlerin farklılıklarını ölçümlemek için t-test ve korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada üst biliş ve pozitif psikolojik sermayenin sınav kaygısı ile arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişkinin olduğu, üst biliş ile pozitif psikolojik sermaye arasında da pozitif yönlü anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucu çıkmıştır. Ayrıca cinsiyet faktörüyle gerçekleştirilen fark testleri sonucunda erkeklerin pozitif psikolojik sermayelerinin kadınlarınkine göre daha fazla olduğu; psikolojik tanı almayan bireylerin tanı alan bireylere göre üst biliş ve pozitif psikolojik sermayelerinin daha yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. It was aimed to investigate the relationship between the metacognition of Haliç University undergraduate and graduate students and the positive psychological capital of the students in relation to the exam concerns. The relationship between metacognition and test anxiety, the relationship between positive psychological capital and test anxiety, and the relationship between metacognition and positive psychological capital were examined first. The research was conducted through a questionnaire with 211 people, including undergraduate and graduate students of Haliç University. Demographic information form, Metacognitive Scale-30, Positive Psychological Capital Scale and Test Anxiety Inventory were used for the research. The obtained data were analyzed with the '' IBM SPSS Statistic 22 '' package program. In the analysis of the data, firstly frequency analysis in which demographic information was analyzed, t-test and correlation analysis methods were used to measure differences in demographic data and variables. It was concluded that there was a negative correlation between metacognitive and positive psychological capital and test anxiety in the study, and there was a positive correlation between metacognition and positive psychological capital. In addition, the results of the gender-based difference tests show that the positive psychological capital of males is higher than that of females; it was concluded that individuals without psychological diagnosis had higher cognitive and positive psychological capital than those who were diagnosed.
Collections