Türk sanat müziğinin internet üzerinden pazarlanması ve Türkiye müzik işletmeciliği ortamındaki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüzyıllardır hayatımızda var olan müzik endüstrileşme sürecine yakın zamanda girmiştir. Batı dünyasında notaların yazıya dökülmesi ve nota yayıncılığının başlamasıyla endüstrileşme başlamış, teknolojik gelişmelerle beraber kârlı bir endüstri haline gelmiştir. Türkiye'de müziğin endüstrileşmesi Batı'dan daha geç bir dönemde başlamış, Cumhuriyet dönemi sonrasında meydana gelen gelişmeler endüstrileşme sürecine öncülük etmiştir. Günümüze geldiğimizde teknoloji ve internetin gelişmesiyle müzik dijital ortamlara taşınmış, müzik endüstrisinde önemli bir dönüşüm gerçekleşmiştir.Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Yüksek Lisan Tezi olarak hazırlanan bu tezde, teknolojinin ve internetin gelişmesiyle dijitalleşen müzik sektöründe Türk Sanat müziğinin internet üzerinden pazarlanması durumu ve günümüz müzik işletmeciliği ortamındaki yeri ile ilgili durum tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada Türk Sanat müziği bir ürün olarak ele alınıp, dönemler bazında tarihi süreci incelenerek tanımlanmaya çalışılmıştır. Devam eden bölümlerde dijital pazarlama kavramı ve özellikleri, müziğin dünyada ve Türkiye'de endüstrileşme süreci, dijital müzik endüstrisi, dijital müzik dağıtımı ve müzik endüstrisinde dijital pazarlama uygulamaları ile ilgili genel bilgiler aktarılmıştır. Çalışmanın sonunda Türk Sanat müziğinin dijital platformlardaki arz talep dengesi üzerine pazarlanması durumu ve müzik işletmeciliği ortamındaki mevcut konumunu tespit etmek amacıyla gerçekleştirilen alan araştırmasından elde edilen veriler paylaşılmıştır. Music, being in our lives for centuries, has been recently undergoing an industrialization process. The industrialization started upon transcription and publication of notes in the western world, and has become a profitable industry with the technological developments. Industrialization of music in Turkey started in a later period compared to the West, and developments after the early Republic period pioneered the industrialization process. Today, music has been digitalized, and a substantial transformation has occurred in music industry with development of technology and the Internet.This study, conducted at Haliç University Social Sciences Institute as Master's Thesis, investigates online marketing of Turkish Art Music within digitalizing music market upon development of technology and the Internet, and its status within Turkish music business. In this study, we handled Turkish Art Music as a product, and endeavored to examine and define its historical process on the basis of periods. The following chapters provide information about the concept and characteristics of digital marketing, industrialization of music in the world and in Turkey, digital music industry, distribution of digital music, and digital market practices in the music industry. The data obtained from the literature review conducted to determine supply and demand equilibrium of Turkish Art Music on digital platforms and its status within the music business in Turkey is provided at the end of this paper.
Collections