Örgüt içi iletişimin iş tatminine etkisi ve bir örnek inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karşılıklı duygu ve düşünce aktarımı şeklinde tanımlanabilecek olan iletişim, insanlar açısından hayatın değişmezi olmakla birlikte, insanlardan oluşan örgütler içinde, faaliyetlerin sürdürülmesi adına önemli rol oynar. Örgütlerin oluşumundaki insan faktörü ve iletişimin insan yaşantısındaki yeri, örgüt ve iletişim ilişkisini açıklar. Örgüt içi iletişimle ilişkili olan kavramlardan biri olarak iş tatmini, yaşam doyumunu da etkilemekle beraber hem bireysel anlamda, hem de örgütsel anlamda önem taşır. Bu teorik çerçeve ışığında, kurum içi iletişimin önemi, örgütsel iletişim ve iş tatmini ilişkisiyle incelenmeye çalışılmış, 250 kamu çalışanına ait veriler anket yoluyla toplanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda iletişim araçları ve iklimi, üst iletişimi, bireysel geribildirim, kurumsal bütünleşme, yatay iletişim ve kurum bilgisi boyutları iş tatminiyle ilişkili bulunmuş, iletişim araçları ve iklimi ile yatay iletişim boyutlarının da iş tatmininin belirleyicileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İletişim araçları ve iklimi ile kurumsal bütünleşme boyutlarında yaşa göre anlamlı farklılıklar bulunmakla birlikte, mesai arkadaşlarıyla uyum içinde çalışmanın iş tatmini açısından önem taşıdığı anlaşılmıştır. Regresyon analizi sonucunda iletişim araçları ve iklimi ile yatay iletişim boyutlarının iş tatmini üzerindeki etkisi ortaya koyulurken, bu boyutlardaki düzey artışlarının iş tatminini de yükselteceği görülmüştür. Bu çalışmayla ulaşılan sonuçların, örgütlerin daha mutlu çalışanlara sahip olmak adına iletişime vermeleri gereken önem açısından dikkat çekici olacağı ve örgütlerin iş doyumunu artırmak için hangi iletişim faktörlerine yönelik uygulamalar yapabileceği konusunda yol göstereceği düşünülmektedir. Communication, which can be defined as mutual emotion and thought transfer, as well as being a constant of life, plays an important role in the continuation of activities within the human organizations. The human factor in the formation of organizations and the place of communication in human life, explain the relationship between organization and communication. Job satisfaction, as one of the concepts related to organizational communication, apart from affecting life satisfaction, is important both individually and organizationally. In the light of this theoretical framework, the importance of internal communication was attempted to be examined by means of organizational communication and job satisfaction and the data of 250 employees were collected by means of a questionnaire and analyzed. As a result of the study, communication tools and climate, supervisory communication, personal feedback, organizational integration, horizontal communication and corporate information dimensions were found to be related to job satisfaction, and communication tools and climate and horizontal communication dimensions were found to be predictors of job satisfaction. There are significant differences in communication tools and climate and organizational integration dimensions according to age, and it is understood that working in harmony with colleagues is important for job satisfaction. As a result of the regression analysis, the effect of communication tools and climate and the horizontal communication dimensions on job satisfaction were revealed, and it was observed that level increases in these dimensions would increase job satisfaction. It is thought that the results obtained with this study will be remarkable in terms of the importance that organizations need to place on communication in order to have more satisfied employees and provide guidance to the organizations as to which communication factors practices could be aimed at to increase job satisfaction.
Collections