Üstün zekâ tanısı almış çocukların sosyal ve duygusal öğrenmelerinin tanı almamış çocuklarla karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı doğrultusunda, üstün zekâ tanısı almış ve tanı almamış öğrencilerin sosyal ve duygusal öğrenme skorları karşılaştırılarak; sosyal ve duygusal öğrenmenin zekâ ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Üsküdar ilçesinde öğrenim gören tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Üsküdar ilçesinde özel bir kurumda 5., 6. ve 7. sınıfa giden 201 üstün zekâ tanısı almış ve Üsküdar ilçesinde bir devlet okulunda 5., 6. ve 7. sınıfa giden 199 tanı almamışöğrenciler oluşturmaktadır. Üstün zekâ tanısı almış çocukların sosyal ve duygusal öğrenme becerileri ile tanı almamış çocukların sosyal ve duygusal öğrenme becerilerinin demografik değişkenlerin de göz önüne alınarak karşılaştırıldığı çalışmada nicel bir yöntem olarak anket ve ölçek uygulanmış,veriler toplanmış ve sonrasında uygulanan anketler ve ölçekler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Çalışmaya katılan her bir katılımcıya Kişisel Bilgi Formuyla beraber, Sosyal ve Duygusal Öğrenme (CASEL, 2003) ölçeği uygulanmış, velilerinden Gönüllü Bilgilendirme ve Onay Formu alınmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir çalışma olup, tanımlayıcıdır. Araştırmanın bulgularında üstün zekâ tanısı almış öğrencilerin sosyal ve duygusal öğrenme ölçeği; öz-farkındalık, sosyal farkındalık, sorumlu bir şekilde karar verme ve ilişki kurma becerileri skorları tanı almamışlarakıyasla daha yüksek olarak bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Zekâ, Üstün zekâ, Sosyal ve duygusal öğrenme In accordance with the purpose of this study, social and emotional learning scores of gifted and undiagnosed students were compared; the relationship between social and emotional learning and intelligence was studied. The popualtion of the study was consisted of all students who are studying in Usudar district. The sample of the study was consisted of 199 gifted students who are sudying 5th, 6th and 7th grade in a private institution in Uskudar district and 199 undiagnosed students who are studying in 5th 6th and 7th grade in public school in Uskudar district. In this study, social and emotional learning skills of gifted children and social and emotional learning skills of undiagnosed children were compared via taking demografic veriables into considirationand quastionnaire and scales were submitted as a quantitative method, afterwards the data was collected and th quastionnaire and scales were statistically analyzed. Personal Information Form and Social and Emotional Learning Scale (CASEL, 2003) were applied to each paricipant who were incloded into the study and Approval Form wass obtained from their families. The study is a descriptive study which is in relational screaning model. The conclusion of the study indicates that social and emotional learning of gifted students; self- awareness, social awareness, responsible decision making, and relationship skills scores were higher than those who were undiagnosed.Key Words: Intelligence, Giftedness, Social and emotional learning
Collections