Hemşirelik öğrencilerinin kendilerini anlatma ve stresle başetme ilişkilerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırma, hemsirelik ögrencilerinin kendilerini anlatma ve stresle basetmeiliskilerini belirlemek amacıyla analitik olarak planlandı.Arastırma Haliç Ünivesitesi Hemsirelik Yüksekokulu Müdürlügü'nden yazılıizin alınarak, 13 Aralık 2006-13 Mart 2007 tarihleri arasında yapıldı. Arastırmanınevrenini Haliç Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncüsınıf ögrencileri, örneklemini ise; arastırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 208ögrenci olusturdu.Veriler, anket formu, stresle basa çıkma ölçegi ve Kolej kendini anlatma ölçegikullanılarak toplandı. Verilerin degerlendirilmesinde Ortalama, Standart sapma,Oneway Anova testi, Tukey HDS testi, Ki-Kare testi, Pearson korelasyon testi, Student ttesti kullanıldı ve geçerlilik güvenilirlik analizi için Cronbach's alpha katsayısınabakıldı. Stresle basa çıkma ölçegi Cronbach's alpha katsayısı 0,5345, Kolej kendinianlatma ölçegi Cronbach's alpha katsayısı 0,7996 olarak bulundu. Sonuçlar % 95'likgüven aralıgında, anlamlılık p<0,05 düzeyinde degerlendirildi.Hemsirelik Yüksekokulu ikinci sınıfların stres ile etkin basa çıkma yöntempuanları; üç ve dördüncü sınıf ögrencilerinin puanlarından, istatistiksel olarak ileridüzeyde anlamlı iken (p<0,01); dördüncü sınıf ögrencilerinin puanları üçüncü sınıfögrencileri puanlarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulundu(p<0,05).Sınıflara göre Kolej kendini anlatma oranları istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlıfarklılık gösterdi (p<0,01). Üçüncü sınıf ögrencilerinin Kolej atılganlık oranları, birinci,ikinci, dördüncü sınıf ögrencilerinin oranlarından istatistiksel olarak anlamlı düsükbulundu. Yas ile SBÇ ölçegi toplam puanı ve SBÇ ölçegi etkin basa çıkma yöntemleripuanı arasında negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon bulundu(p<0,05). Ailenin sahip oldugu çocuk sayısına göre Kolej kendini anlatma dagılımlarıarasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulundu (p<0,01). Kendi cinsi ile iliskikurmada güçlük çeken ögrencilerin atılganlık oranları; güçlük çekmeyen ögrencilerinatılganlık oranlarından istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlı düsük bulundu (p<0,01). Karsı cins ile iliski kurmada güçlük çeken ögrencilerin atılganlık oranları; güçlükçekmeyen ögrencilerin atılganlık oranlarından istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlıdüsük bulundu (p<0,01). Duygularını ifade etmede güçlük çeken ögrencilerin etkinbasa çıkma yöntemleri puanları ve atılganlık oranları, güçlük çekmeyen ögrencilerinpuanlarından istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlı düsük bulundu (p<0,01).Anahtar sözcükler : ögrenci hemsire, stres, stres ile basa çıkma, çekingenlik,atılganlık. The study was planned analytically in order to determine how students ofnursing explain themselves and dealing with the stress.The research is done between December 13th, 2006 and March 13th 2007 bygetting written permission of the Management of Haliç University School of Nursing.The universe of the research was Haliç University School of Nursing 1st, 2nd, 3rd and 4thgrade students and the sampling was the 208 students who attended the research,voluntarily.The data is collected through the questionnaire, dealing with stress scale andCollege explaining himself scale. In the evaluation of the data, Mean, Standarddeviation, Oneway Anova test, Tukey HDS test, Kai square test, Pearson correlationtest, Student t test were used and for the reliability validity analysis the Cronbach?salpha co-efficient was looked at. The dealing with stress scale was found thatCronbach?s alpha co-efficient 0,5345, College explaining himself scale was Cronbach?salpha co-efficient 0,7996. The results are evaluated at the 95 % confidential interval andsignificance level p<0,05.Efficient dealing with stress points of the Nursing School 2nd grade studentswere statistically highly significant than 3rd and 4th grade students (p<0,01); the pointsof the 4th grade were statistically more significant than points of 3rd grade students(p<0,05). According to the grades the College explaining himself scale showedstatistically highly significant difference (p<0,01). The College hardiness rates arestatistically less than that of 1st, 2nd and fourth grade students. It was a negative waystatistically significant correlation between total points of age and dealing with stressscale and dealing with stress scale efficient dealing with method points (p<0,05). It wasfound statistically significant difference between the number of the children of thefamily and College explaining himself distributions (p<0,01). The hardiness rates of thestudents that have experiencing difficulty to have relationship with his/her gender isfound statistically highly significantly less than the rates of the students who have nodifficulties (p<0,01). The hardiness rates of the students that have difficulties to thehave relationship with the opposite sex was found statistically highly significantly lessthan the students who have no difficulties (p<0,01). The efficient dealing with points ofthe students who has difficulties with expressing their feelings and hardiness rates werefound statistically highly significantly less than the students who have no difficulties(p<0,01).Keywords: student nurse, stress, dealing with stress, timidity, hardiness.
Collections