İstanbul ilindeki hemşirelik yüksekokulu birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, İstanbul ilindeki Hemşirelik Yüksekokulu birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarındaki değişimi ortaya koyarak, aldıkları eğitimin sağlık davranışları üzerine etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı-ilişki arayıcı olarak 2008-2009 eğitim-öğretim yılında yapıldı.Araştırmanın evrenini, Hemşirelik Yüksekokulu birinci ve dördüncü sınıfta eğitim gören 708 öğrenci, örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden 506 öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri, ?Veri Toplama Formu? ve ?Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği? kullanılarak toplanıldı. Veriler; sayı, yüzdelik, ortalama, Ki-Kare (?²), Student t Testi, bağımsız gruplarda t testi, Varyans Analizi (ANOVA), Post-Hoc Tukey HSD, Ssheffe ve Dunnet'c testi, Pearson Korelasyon Testi, Lojistik Regresyon Analizi ve Cronbach Alpha katsayısı kullanılarak değerlendirildi.Öğrencilerin yaş ortalamasının 20.93±1.84 olup, %90.5'inin kız, %40'ının yaşamlarının büyük bir kısmını büyükşehirde geçirdiği ve yarısından fazlasının (%51.3) dördüncü sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin %65.2'sinin annesinin, %52.9'unun babasının ilköğretim mezunu olduğu saptandı. Öğrencilerin %83.4'ünün sağlığını iyi olarak algıladığı belirlendi. SYBD ölçeğinden alınan toplam puan 124.11±22.21 olarak belirlendi. Lojistik regresyon analiz sonuçları yaş, bir işte çalışma durumu, arkadaş ilişkileri ve sağlık algısının sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını etkilediğini gösterdi.Sonuç olarak; hemşirelik yüksekokullarında verilen eğitimin, öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını etkilediği belirlendi. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, hemşirelik yüksekokullarında verilen eğitim programının geliştirilerek sürdürülmesi önerildi. This research has been done as descriptive-relation searcher in the 2008-2009 academic years to determine the effects of training on the health behavior by showing the healthy life style behavior changes of the students attending to the first and the fourth year classes at the nursing schools in Istanbul.The 708 students who are attending to the first and the fourth year classes at the nursing college formed the universe of this research, 506 students who admitted to take part in this research formed the sampling. Research data were collected by using `Data Collection Form` and `Healthy Lifestyles and Behavior Scale`. Data were evaluated by using number, percentage, average, Ki-Square (? ²), Student t test, independent groups t test, Analysis of Variance (ANOVA), Post-Hoc Tukey HSD, Ssheffe and Dunnet'c test, Pearson Correlation Test, Logistic Regression Analysis and Cronbach Alpha coefficient.20.93 ± 1.84 is the average age of students, 90.5 % of the students are girls and 40 % of the students have been living in the metropolis in a large portion of their life, more than half (51.3%) are fourth-class students. Mothers of the 65.2% of the students, fathers of the 52.9% of the students graduated from primary school. 83.4% of the students have perceived their health well. Total score taken from HLSB scale was determined as 124.11±22.21. Logistic regression analysis results shown that, age, working status of a job, friend relationships, and health perception affects the healthy lifestyle behaviors.As a result, it is determined that training at the nursing colleges affects the Healthy Life Style Behavior of the students. In the direction of the results of this research, the development of educational programs in nursing college has been proposed to be continued.
Collections