Yönetici hemşirelerin yetki devri ile ilgili bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yönetim, insanlık tarihi kadar eski bir kavramdır. İnsanların var olduğu her yerde örgütlenme ve yönetim var olmuştur. Yönetim, genel olarak ortak amaçlar ortak değerler etrafında birleşmek olarak tanımlanmaktadır. Gelişim süreci içerisinde yönetimin işlevleri ve amaçları sürekli değişip, gelişmektedir.Yönetici hemşireler yetki devri ile karar verilen bir işin başarılması, kurumun yararı doğrultusunda hızlı ve etkili kararlar alınması, çalışanların becerilerinin geliştirilmesi ve motive edilebilmesi için olumlu bir ortam sağlar.Araştırma, yönetici hemşirelerin yetki devri ile ilgili faaliyetlerini belirlemek amacı ile tanımlayıcı ve karşılaştırmalı olarak planlanmış; üç farklı statüye sahip altı hastanede gerekli izinler alındıktan sonra, Ocak-Mart 2009 tarihleri arasında 116 yönetici hemşireye uygulanan ölçek ile katılımları sağlanmıştır.Veri toplama aracı olarak, yönetici hemşirelerin tanıtıcı özelliklerini içeren bilgi formu ile yetki devri faaliyetlerine yönelik ölçek kullanılmıştır. Veriler yüzdelik, ortalama, standart sapma, t testi, varyans analizi (ANOVA), Tukey HDS testi ki-kare testi ile değerlendirilmiştir.Araştırmaya katılan yönetici hemşirelerin %44,8'i 30?39 yaş grubundadır. Yönetici hemşirelerin %40,5'i lisans mezunu olup, %42,2'si Sağlık Bakanlığı hastanelerin de çalışmaktadır. Yönetici hemşirelerin %44,0'nın 11 yıl ve üzeri mesleki deneyime, %47,4'nün 1?3 yıl arasında yöneticilik deneyimine ve %51,7'sinin 1?3 yıl arasında bulundukları pozisyonda yönetici olarak çalıştıkları belirlenmiştir.Yönetici hemşirelerin yetki devri ölçeğinden aldıkları puan ortalamalarının yüksek düzeyde olduğu (3,12) saptanmıştır.Yönetici hemşirelerin yetki devrettikleri konulara, yöneticilik deneyim yılına, çalışılan pozisyona, yöneticinin yetki devrine yaklaşımı, örgüt yapısı ve yetki devredilen konulara göre istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur Management is an old term as the history of human. Organization and management existed in any place in which human exists. In general, management is defined is to unite around common purposes and values. The functions and purposes of management continually changes and evolves.Manager Nurses provide a suitable environment for the achievement of a work decided by the assignment of authority, making quick and effective decisions for the best interests of the organization, improvement of the skills of employees, and motivation of the employees.The study was planned as descriptive and comparative in order to define the activities related to the assignment of authority of the manager nurses; and it was conducted with the involvement of 116 manager nurses in six hospitals in three different statuses upon the obtainment of the required permissions during January-March 2009.An information form including the descriptive features of the manager nurses and a scale related to the activities related to the assignment of authority were used as the data collection instruments. The data was evaluated with percentage, average, standard deviation, t-test, ANOVA (Analysis of Variance), Tukey HDS Test, and Chi-square test.44.8% of the participant manager nurses are between 30 and 39 ages. 40.5% of the manager nurses were graduated from high school, and 42.2% of them are currently employed in the hospitals of the Ministry of Health. 44.0% of the manager nurses have 11 years and more experience, 47.4% have managerial experience between 1 to 3 years; and 51.7% stated that they were working as the managers between 1 to 3 years.It is calculated that the point of the manager nurses from the assignment of authority scale was high (3.12). We found a statistically meaningful difference between the issues on which they transferred authorities, management experience year, working position, manager?s approach for the assignment of the authority, and organizational structure.
Collections