İstanbul ilindeki bir özel hastanede çalışan hemşirelerin kriz ve kriz yönetimi ile ilgili düşünceleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumların amaçlarını ve sürekliliğini tehdit eden, gerilimli bir durum olarak olumsuz algılanan kriz, kalitenin ve yenilikçiliğin ve örgütsel sorunların ortaya çıkması ve yeniden yapılanma için zemin oluşması, yapılan işe verilen önemin ve ekip çalışmasının artması, yönetici - çalışan kişilerin birbirine yaklaşması, maliyetlerin azalması gibi özelliklere sahip bir süreç olarak kuruma fırsat sağlayan bir dönüm noktası olabilmektedir. Kriz yönetimi, kurumun yaşamında yönetimsel bir sınavdır. Araştırma, İstanbul İlindeki bir özel hastanede çalışan hemşirelerin kriz ve kriz yönetimi ile ilgili düşüncelerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak; hemşirelerin demografik özelliklerini içeren bilgi formu, kriz ve kriz yönetimi ile ilgili durumları belirleyen anket formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, tanımlayıcı istatistiksel metodlar, parametrik ve non-parametrik testler kullanılmıştır. Hemşirelerin % 76'sı krizle karşılaştığı, % 67,8'i krizle karşılaşma durumları esnasında ani istifalar/ atamalar olduğu, kriz ortamında kullanılan yöntemler arasında % 65'i ücretsiz izin verildiği, % 57'si kriz durumunda bedensel yorgunluk hissedildiği, % 65'i krizin olumlu etkisinin kriz deneyimi kazanıldığı, olumsuz etkisinin ise %59,5'i kalitenin düştüğü belirtilmiştir. Hemşirelerin % 51,1'i kriz yönetimine hazır olduğu, % 70,5'i yöneticilerin kriz yönetimi ekibinde etkili olduğu, % 73,5'i kriz yönetimi plan konuları arasında çocuk kaçırmaları olduğu, % 65'i kriz yönetimi sırasında ekip çalışmasına önem verilmesi gerektiği belirtilmiştir. Kriz ve kriz yönetimi ile ilgili yaş grubu, eğitim düzeyi ve görevler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur ( p ? 0.05). Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda kriz ve kriz yönetimi ile ilgili karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, çözümler bulunması ve baş etme yöntemlerinin geliştirilmesi için eğitim programları önerilmektedir. Perceived negatively as a tension situation that threaten tha continuity and goals of the enterprises, the crisis can be a turning point providing for opportunities at the same time owing to the fact that it is a process when quality, innovativeness, organizational problems appear, restructring becomes easier, the importance of the job and teamwork increase, executive staff and employees become closer and the costs decrease. The crisis management is a managerial test. This research is adescriptive study and planned to determine of working nurses idea about cris and management of cris in a private hospital at the İstanbul city. The use of statistical technics, descriptive, paratemtric and non parametric tests. Nurses expressed by many result of survey : 76 % of means faced with crisis, 67,8 % of nurses will encountered by crisis when they are suddenly resignated between tools are in crisis, 65 % permission of non-fee , 57 % feeing to body tried, 65 % positive of crisis experiement by crisis and also negative effects 59,5 % reducing by quality level. In additional nurses described to result of survey: 51,1 % ready to crisis management, 70,5 % managers colud be effects in crisis team,73,5 % kindnapping situation in crisis management plan, 65 % should be given by important to working by team in crisis. The positive different mean found between of crisis and crisis management to age group, educational level and tasks (p<0,05). According to obtained results from research determine of problems with crisis and crisis management, found by solutions and recommended for development methods of educational programs managed by crisis and crisis management.
Collections