Hemşirelerin değişim yönetimi ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık bakım alanında değişim süreklidir ve değişim günümüz hemşireliğinin ayrılmaz bir parçasıdır. Hemşirelikte değişim, hasta ihtiyaçları ve yüksek kalitede hizmet amacını taşımalıdır. Değişim temsilcisi olarak hemşireler, problemleri saptayarak, çalışanların ve hastaların değişimdeki motivasyonunu belirleyerek, sistemin daha iyi nasıl çalışacağı konusunda somut görüşler sunarak, kaliteyi arttırarak, yeni hizmetler önererek, planlanmış değişim tekniklerini yerine getirerek değişimin başarısını önemli ölçüde etkilemektedirler. Sağlık hizmetlerindeki etkinlik düzeyinin yükseltilmesi bireylerin sağlık seviyesini yükseltecektir. Araştırma; İstanbul İlinde bir Üniversite Hastanesinde çalışan hemşirelerin değişim yönetimi ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmış ve hastaneden gerekli izinler alındıktan sonra Aralık 2008- Mart 2009 tarihleri arasında 465 hemşire ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, hemşirelerin tanıtıcı özelliklerini içeren bilgi formu, hemşirelerin değişim yönetimine ilişkin görüşlerini belirleyen anket formu kullanılmıştır. Hemşirelerin %35,64'ü 36 yaş ve üstü yaş grubunda, %52,04'ü evli, %43,44'ü lisans mezunudur. %87'42'sinin değişim yönetimi ile ilgili çalışmaya katılmadıkları, %45,6'sı değişime başlamadan önce bilgilendirilme yapılmadığı, %35,5'i kurumda değişim ile ilgili hazırlık konusunda bilgilerinin olmadığı, %64,3'ü değişimlerde sorunlar yaşandığı, %56,3'ü eğitim programları düzenlemenin değişim sonrasında kullanılan çözüm yöntemlerinden biri olduğu, %59,1'i değişimde liderin işbirlikçi davranış sergilemesi gerektiği, %86'sı güvenilir lider olması gerektiği, %73,5'i değişimde üst yönetimin başarılı olması için açık ve doğru iletişim kurmanın önemli olduğu görülmüştür. Değişim yönetimi ile ilgili görüşleri ile yaş grubu, eğitim durumu, mesleki deneyim ve çalışma süresi, statü, pozisyon, yeniliklere açık olma ve eğitim programlarına katılma arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Değişime liderlik eden yönetici hemşireler için kurumlarındaki değişimi yönetmede yardımcı olabilecek yönetim sitilleri, yöntem ve stratejilerin etkin seçimine yönelik öneriler geliştirilmiştir.Anahtar kelimeler: Hemşire, Değişim Yönetimi, Hastane. The field of health care is constantly changing and change is an integral part ofmodern nursing. Changes in nursing, the patient needs and high quality service should beintended. Change as a representative of nurses, to identify problem employees and thepatients' motivation to change by setting the system work better to concrete opinions aboutthe offer, the quality increasing, suggest new services, the planned exchange techniquesfulfill the success of the changes significantly affect are. Increasing the level of activity onthe health care of individuals will improve health levels.This Research; Istanbul Provinceworking in a University Hospital nurses opinions about change management in order todetermine the identifier as planned and received permission from the hospital after theDecember 2008 - March 2009 between nurses and 465 were carried out. As a means ofdata collection, with the characteristics of nurses handle the information form, the nursedetermines the exchange of views on the management questionnaire were used. 35.64% ofthe nurses are 36 years and over age group, 52.04% married, 43.44% is graduatedlicensing. % 87'42 of the nurses related to change management do not participate in thestudy,% 45.6 of them are not educated before the beginning of the change , 35,5% do nothave any information about the preperation of the change at the institut ,% 64.3 of themare experiencing problems in exchanges, % 56.3 education programs after the change ofarrangements used to be one of the methods of solution,% 59.1 changes in the cooperativebehavior of the leader must demonstrate that 86% of leaders should be trusted,% 73.5changes in the top management to be successful for clear and accurate communication isdeemed to be important. Related to change management deliberations and age group,education level, Professional experience and working hours, status, position, be open toinnovation and education programs between participating in a statistically significantdifference was found (p<0.05). Leading to changes for nurse managers who can helporganizations to manage the changes in management style, methods and strategies havebeen developed recommendations for effective selection.Key words: Nurses, Change Management, Hospital.
Collections