Yönetici hemşirelerin kurumsal sosyal sorumluluk algılayışlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma İstanbul İli Anadolu yakasında bulunan 1 Üniversite, 4 Özel, 4 Sağlık Bakanlığı hastanesinde 03.01.2010- 01.03.2010 tarihleri arasında 222 yönetici hemşirenin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılayışlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı. Veri toplama aracı olarak hemşirelerin tanıtıcı ve mesleki özelliklerini içeren bilgi formu ile KSS Algılayışlarını belirlemek amacıyla geliştirilen KSS Algılama anket formu kullanıldı. Bilgi formu yönetici hemşirelerin yaş, eğitim durumu, mesleki çalışma süresi, pozisyon ve çalışılan birim vb. 18 sorudan, geliştirilen KSS Algılama anketi; kurumsal sorumluluk, ahlaki sorumluluk, yasal sorumluluk, çevre sorumluluğu, gönüllü sorumluluğu olmak üzere 5 boyuttan ve 5'li Likert şeklinde 23 sorudan oluştu. Veriler SPSS programında, yüzdelik, faktör analizi, aritmetik ortalama, Kaiser-Meyer-Okin, Bartlett test, varimax rotasyon analizi, madde korelasyon analizi, t-test ve Anova testleri ile değerlendirildi.Özel Hastanede çalışan yönetici hemşirelerin KSS Algılama anketi alt boyutlarında yer alan ahlaki sorumluluk, kurumsal sorumluluk, yasal sorumluluk, çevre sorumluluğu ve gönüllü sorumluluğu puanları, Üniversite Hastanesi ve Sağlık Bakanlığı Hastanesinde çalışan yönetici hemşirelerin puan ortalamalarına göre daha yüksek bulundu.Üniversite Hastanesi, Özel Hastane ve Sağlık Bakanlığı Hastanesinde çalışan yönetici hemşirelerin KSS Algılama alt boyut puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlı fark bulundu(p=0,000<0,001)35-40 yaş grubunda, evli, yüksek lisans mezunu olan, özel birim ve yönetim biriminde çalışan, 11-15 yıl arası mesleki deneyimi olan, 1-5 yıl ve 16 yıl üzeri görev süresine sahip, orta kademede yönetici olarak görev yapan ve kuruma bağlılık hissetme durumunun kurumsal sosyal sorumluluk algılarında etkili olduğu görüldü.Elde edilen bulgular doğrultusunda kurumsal sosyal sorumluluk algılarının önemi ve etkinliği ile ilgili önerilerde bulunuldu. The study was designed to define the manager nurses perception of the corporate social responsibility. The study took a place of one university, 4 private and 4 government hospitals in the aspan side of İstanbul between 3d january and first march 2010. The datas was collected from informational from which indute the nurses proffessonal factores and from the corporate social responsibility perception questionnary which was developed to determine the nurses perception of the corporate social responsibilitiy. The information from include 18 questions about the age, educational state, occupational duration, proffessional position, depertment?etc. of the manager nurses. The developed corporate social respocibility perception questionnary include 50 questions. Gathercol of 5 subtitles and likert corporate responsibilitiy, moral responsibility, legal responsibility environmental responsibility voluntary responsibility. The data was evaluated in SPSS programme with percentage, factor analyse, Kaiser-Meyer-Olkin, Bartlett?s Test of Sphericity, aritmetic averange, varimax rotation of analyse matler correlation analyse, t-test andA nova testes.CSR manager of nurses working in a private hospital in the detection point averages of moral responsibility, corporate responsibility, legal responsibility, environmental responsibility and the responsibility voluntarily, University Hospital and the Ministry of Health hospital nurse managers working in the CSR perception scores were higher than the average. University hospitals, private hospitals and the Ministry of Health hospital administrator working in the difference between the mean scores of nurses' perception of CSR was found to be statistically significant at an advanced level( p=0,000<0,01).The results of the statistical analysis of the institutions and the lower dimensions of perception of Corporate Social Responsibility have shown that the factors which influence the level of Corporate Social Responsibility are the age range, the number of years of professional experience, the number of years spent working in the present work place, the position and the level of loyalty to the work place. The ones who are 35-40 years old and who have 11-15 years of experience and work in a position of middle level manager and have a sense of loyalty towards the institution that they work in have higher levels of Corporate Social Responsibility.Finally, according to the finaling of the study there was advices on importance and effectivness of the perception of corporate social responsibility.
Collections