Açık kalp cerrahisi olacak hastalara ameliyat öncesi yapılan eğitimin anksiyete düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma; bir üniversite hastanesinde, açık kalp cerrahisi olacak hastalara verilen eğitimin anksiyete düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yarı deneysel olarak gerçekleştirildi. Araştırmanın evreni bir üniversite hastanesine 04.02.2011 ? 25.06.2011 tarihleri arasında açık kalp ameliyatı olmak üzere yatan 114 hasta, örneklemi ise saptanan kriterlere uyum sağlayan ve araştırmaya katılmayı kabul eden, 30 deney, 30 kontrol olmak üzere toplam 60 hastadan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak ?Hasta Tanım Formu? ve ?Durumluk Sürekli Anksiyete Envanteri? kullanıldı. ?Durumluk Sürekli Anksiyete Envanteri? her iki gruba da ameliyat tarihinden iki ya da üç gün önce ve ameliyattan yaklaşık bir saat önce uygulandı. Gruplar yaşlar, cinsiyetler, öğrenim durumları, ameliyat şekilleri ve daha önce kalp ameliyatı olma durumları gibi anksiyeteyi arttırabilecek faktörler açısından benzerdi. Deney grubu hastalara ameliyattan iki ya da üç gün önce servis, yoğun bakım ve ameliyathane ortamına ilişkin görsel materyal kullanılarak eğitim yapıldı ve eğitim kitapçığı verildi. Deney grubu hastaların ameliyat sabahı sürekli anksiyetelerinin anlamlı derecede azaldığı belirlendi (t: -0,304; p: 0,762). Durumluk anksiyetelerinin azaldığı ancak azalmanın anlamlı olmadığı belirlendi (t: 2,491; p: 0,016). Gruplara göre ameliyattan önce durumluk anksiyete puanlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmadı. Ancak kontrol grubunun ameliyat sabahı durumluk anksiyete puanları, deney grubundan istatiksel olarak anlamlı şekilde yüksek saptanmıştır (t: 2,491; p: 0,016). Yapılan eğitim ve verilen eğitim kitapçığının hastaların sürekli anksiyete düzeyini azalttığı ancak durumluk anksiyete düzeyindeki azalmanın anlamlı olmadığı belirlendi.ANAHTAR KELİMELER: Kalp cerrahisi, anksiyete, hemşirelik. Effects of Preoperative Education on Anxiety Level in Patients Awaiting Open Heart SurgeryThis quasi-experimental research was conducted with patients awaiting open heart surgery to reduce their anxiety levels by giving education, in a university hospital. The population of the research consisted of 114 open heart surgery patients, who were admitted to a university hospital within the period of February 4th, 2011 ? June 25th, 2011 and the sample consisted of 60 patients, who matched research criteria, accepted to participate in study, and assigned to experimental (n: 30) and control groups (n: 30). ?Patient Identification Card? and ?State Trait Anxiety Inventory I-II? were used as data collection tools. ?State Trait Anxiety? was applied to both groups two or three days and one hour before the surgery. The groups were similar in terms of the factors that may increase the anxiety such age, sex, educational background, operation type, and undergoing heart surgery before. Two or three days before the surgery, the patients in experimental group were educated using visual materials related to service, intensive care, and operating room environment and given educational booklet. It was found that trait anxiety levels of the experimental group increased significantly in the operation morning (t: -0.304; p: 0.762). It was seen that their state anxiety levels were lower but this decrease was not statistically meaningful (t: 2.491; p: 0.016). There was no significant difference in the state anxiety score of groups before the operation. However state anxiety scores of control group were significantly higher than those of experimental group (t: 2.491; p: 0.016). It was found that patient education and educational booklet lowered trait anxiety level but the change of state anxiety level was not statistically meaningful in patients.KEYWORDS: Heart Surgery, anxiety, nursing.
Collections