Ameliyat geçiren hastaların bakım gereksinimlerinin ve hemşirelik bakımına ilişkin memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ameliyat geçiren hastaların bu döneme ilişkin gereksinimlerinin ayrıntılı olarak incelenmesi ve hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla planlanmıştır. Veriler İstanbul'da özel hastanede toplam dört aylık bir süre içinde toplanmıştır. Araştırma için kurum izni alınmıştır. Araştırma örneklemi postoperatif dönemde hastanede en az iki gün yatan toplam 70 hasta oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Hasta Tanım Formu, Ameliyat Sonrası Semptom Değerlendirme Formu ve Newcastle Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Örneklemin %62,9'u (n=44) erkek olup yaş aralığı 49,79±16,814 (dağılım: 19-84) olarak belirlendi. Hastaların ameliyat sonrası yaşadığı en sık semptom ameliyat bölgesinde ağrı %84,3 (n=59) olarak saptadı. Hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeyleri incelendiğinde; erkeklerin kadınlara göre hemşirelik bakımından daha memnun olduğu ve bunun anlamlı derecede fark oluşturduğu saptandı (p<0,05). Hemşirelik bakımından memnuniyetin daha önce ameliyat geçirmemiş hastalarda, ameliyat deneyimi yaşamış hastalara oranla yüksek olduğu saptandı ve bu fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Kronik hastalığı olanların, olmayan hastalara oranla hemşirelik bakım memnuniyetlerinin daha düşük olduğu görüldü ve bu fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Ameliyat sonrası hastalarda en sık görülen uyku hali, huzursuzluk/endişe, baş dönmesi, kan basıncı düşüklüğü/yüksekliği, uyumada zorlanma, uyuyamama, iştahsızlık, bulantı, karında şişlik, gaz çıkaramama, kabızlık, yorgunluk, terleme ve ameliyat bölgesinde ağrı semptomlarının hemşirelik bakım memnuniyeti açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı belirlendi (p>0,05). Çalışma sonucunda ameliyat sonrası hasta semptomlarının, bakımdan memnuniyet düzeylerinin rutin olarak değerlendirilmesi ve sonuçlar göz önünde bulundurularak hemşirelik uygulamalarında hasta beklentilerine yönelik gerekli düzenlemelerin yapılması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Hasta memnuniyeti, postoperatif semptomlar, hemşirelik bakımı The evaluation of satisfaction levels of post sugery patients in terms of their needs and nursingThis study aims to investigate the necessities of the patients having operations related to the operation period in a detailed way and to evaluate the degree of satisfaction towards nursing. The data was collected from a private hospital in Istanbul through 4 months. The study is confirmed by the hospital. The sample is composed of 70 patients who at least stay in the hospital in the period of postoperative. The instruments used in the study are Patients Identification Form, Post-Operation Symptom Evaluation Form and Newcastle Nursing Satisfaction Form. The sample consists of man (n=44) at the rate of 62.9% between the ages 49.79±16.814 (dispersion: 19-84). The most frequent symptom experienced after operation is the soreness/ache of the operated area at the rate of 84.3% (n=59). As far as the satisfaction of patients toward nursing services are concerned, it was found that men are more satisfied than women and there is a significant difference among them (p<0.05). The study indicates that the patients who don?t have operational experiences so far are more satisfied towards nursing services than the patients who have operational experiences before in a statistically significant value (p<0.05); the patients having a chronical disease are less satisfied towards nursing services than the patients not having a chronical disease in a statistically significant value (p<0.05); the symptoms falling asleep, restlessness/anxiety, dizziness, the increase/decrease in blood pressure, difficulties in sleeping, non-sleeping, anorexia, trichiniasis, difficulties in farting, constipation, tiredness and sweating don?t have significant difference for the satisfaction of patients toward nursing services (p>0.05). The study suggests that the satisfaction of the patients should be evaluated routinely and by the help of findings and the expectations of patients, nursing practice should be rearranged and revised.Key Words: Satisfation of Patient, Postopretive Symptoms, Nursing Care
Collections