Hafif düzey zihinsel yetersizliği olan çocuklarda beyin egzersizlerinin zeka üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma hafif düzey zihinsel yetersizliği olan çocuklarda beyin egzersizlerinin zeka üzerine etkisinin belirlenmesi ve beyin egzersizlerinin rehabilitasyon programlarında daha yaygın kullanılması için planlanmıştır. Çalışmaya Özel Bağcılar Başak Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde özel eğitim alan tüm hafif düzey zihinsel engelli öğrencilerin (33) aileleri gönüllü olarak katıldı. Katılımcılardan 3?ü nörolojik rahatsızlığı bulundu için ve 2?si Brain Gym egzersizlerini yapabilecek seviyede olmadıkları için çalışmadan çıkarıldı. Çalışma grubu (28 kişi) deney (14 kişi) ve kontrol(14 kişi) grubu olmak üzere 2 gruba ayrıldı.Her iki grubun demografik özellikleri kayıt edildi. Sırasıyla öğrencilere , zeka düzeylerini belirlemek için, uzman psikolog tarafından Bender Gestalt Görsel Algı Testi ve Wechsler Zeka Ölçeği Testi?nin `Resim Tamamlama? (WRT) ve `Resim Düzenleme? (WRD) alt testleri uygulandı. Daha sonra deney grubuna ayda 6 saat bireysel özel eğitim seansı ve fizyoterapist gözetiminde haftada 3 kere 15dk?lık beyin egzersizi verilirken; kontrol grubuna sadece ayda 6 saat bireysel özel eğitim seansı verildi. Ayrıca deneygrubuna verilen egzersizler her gün uygulanabilmesi için ev programı olarak da verildi. 6 haftalık eğitimden sonra başlangıçta yapılan testler her iki gruba da tekrar uygulandı.Bulgular SPSS 15 programında değerlendirildi. İstatistiksel testlerin anlamlılık değeri p<0,05 olarak kabul edildi. Grupların birbirleri arasında istatistiksel açıdan farklı olup olmadıkları, deney ve kontrol gruplarının çalışma öncesi ve sonrası zeka testlerinden aldıkları puanlar arasında farklılık olup olmadığı Fisher Ki-Kare Testi, Pearson Ki-Kare Testi, Bağımsız İki Yığın Ortalaması t Testi, Mann-Whitney U Testi, Bağımlı İki Yığın Ortalaması t Testi, Wilcoxon Testi ve Korelasyon Analizi testleri ile değerlendirildi.Sonuç olarak; deney ve kontrol gruplarının çalışma öncesi ve sonrasındaki Wechsler Zeka Ölçeği Testi Resim Tamamlama ve Wechsler Zeka Ölçeği Testi Resim Düzenleme puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadı. Sadece 2Bender Gestalt Görsel Algı Testi?nde, deney ve kontrol gruplarının çalışma öncesi ve sonrasındaki puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. Deney grubu çalışma sonrasında Bender Gestalt Görsel Algı Testi hata puanını düşürerek daha başarılı oldu.Sonuç olarak brain gym?in beyin organizasyonunu ve nöroplastisiteyi destekleyen bir egzersiz programıdır. Brain Gym hafif düzey zihinsel engelli çocukların zeka seviyesini destekler.Anahtar Kelimeler: Brain Gym, nöroplasti, öğrenme, zihinsel engellilik This study has been planned to identify the impact of brain exercises on mind for the children with mild level of intellectual disabilities and to provide the more common use of brain exercises in rehabilitation programmes.Thirty ?three sudents with mild level of intellectual disabilities who are trained in Private Bağcılar Başak Education and Rehabilitaton centre voluntarily joined to this study.Five of them have been taken out as they are not appropriate for the study.Study group has been seperated as experiment (14) and control (14) groups.Both groups have been enrolled according to their demographics features.To İdentify the intelligence level of the students, in an order they have been applied Bender Gestalt Visual Perception Test and Wechlers Intelligence Test by expert psychologist .Then while individual private training seance as 6 hours in a month and with the observation of the physiotherapyist 15 minutes in 3 times in a week have been given to the experiment group, control group has been only given private training seance 6 times in a month.Also the exercises given to the experiment group has been required as homework.After 6 weeks of training the tests which had been applied at the beginning have been applied to both groups again.The diagnoses have been evaluated in SPSS 15 programme. The diagnosises have been evaluated in SPSS 15 program. The meaning worth of statistical tests have been accepted as p<0,05.It has been evaluated that whether the groups are different from each other or not in aspects of statistic with the tests named are Fisher Ki Kare,Pearson Ki Kare, Independent-Samples t Test, ,Mann-Whitney U, Paired- Samples t Test ,Wilcoxon and Korelasyon Analysis.As a consequence,there couldn?t be found any difference between WRD and WRT Points of experiment and control groups after and before studying.Only in BG test, a statistically difference has been detected between points of experiment and control groups according to their after and before studying situation. The experimental group was 4more successful in Bender Gestalt Visual Perception Test reducing the error score after working.As a result, brain gym exercise program supports that the organization and the neuroplasticity of the brain. Brain Gym supports the level of intelligence of children with intellectual disabilities.Key words: Brain Gym, intellectual disabilities, learning, neuroplasty
Collections