Kurumsal imajın hemşirelerin örgütsel bağlılıkları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, kurumsal imajın hemşirelerin örgütsel bağlılıkları üzerine etkisini belirlemek amacı ile planlandı ve gerçekleştirildi. Araştırma, 03.02.2014- 25.03.2014 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinde gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, bir üniversite hastanesinde çalışan 934 hemşire oluşturdu. Araştırmanın örneklemini ise, araştırmaya katılmayı kabul eden 405 hemşire oluşturdu. Araştırmada örneklem grubuna ait sosyo-demografik verilerin elde edilmesine yönelik bir `Sosyo- Demografik Durum Anketi `, ''Kurumsal İmaj Ölçeği'' ve ''Örgütsel Bağlılık Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenlerini; cinsiyet, yaş, eğitim durumu, kurumda görev süresi ve kurumda görevi oluştururken; bağımlı değişkenlerini kurumsal imaj ve örgütsel bağlılık ölçek alt boyut puanları oluşturmaktadır. Örgütsel bağlılık ölçeği; duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılığı içeren üç boyutlu ve 18 maddeden oluşmaktadır. Veri analizleri sonucunda, kurumsal imajın duygusal bağlılık ve normatif bağlılık ile arasında ilişki olmadığı bulgusuna ulaşıldı (r=-0,055, p>0,05). Devam bağlılığı düzeyi yükseldikçe kurumsal imaj düzeyinin de yükseldiği veya kurumsal imaj düzeyi yükseldikçe devam bağlılığının da yükseldiği görüldü (r=0,225, p=.001).ANAHTAR KELİMELER: Hemşire, Kurumsal İmaj, Örgütsel Bağlılık This study is made on nurses working at a university hospital to determine the effect of the corporate image on organizational commitment. This study was carried out between 03.02.2014 and 25.03.2014 dates. Research population was created 934 nurses who they are working at hospital. The sample of the study was created 405 nurses who agreed to participate in the study. `Questionnaire for socio-demographical state`, `scale of corporate image` and `scale of organizational commitment` is used in order to obtain the socio-demographical data of the sampling group. Research the arguments are; gender, age, education level, time of working in the institution and the task of creating in the institutions; dependent variables, perceived organizational commitment scale corporate image and create subscale scores. Scale of organizational commitment has 18 items and it is composed of 3 different aspects which are emotional commitment, continuity commitment and normative commitment. As a result of the data analysis it is observed that there is no correlation between corporate image, emotional commitment and normative commitment (r=-0,055, p>0,05). The indication that `as the level of continuity commitment increases the level of corporate image also increases` and `as the level of corporate image increases the level of continuity commitment increases` is determined (r=0,225, p=.001).KEYWORDS: Nurse, Organizational Commitment, Corporate İmage
Collections