İnteraktif terapötik oyun eğitim programının kalp ameliyatı olacak çocukların ve annelerinin anksiyete düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, çocuk kalp hastalarının ameliyat hazırlığında uygulanan İnteraktif Terapötik Oyun Eğitim Programının, çocuk ve annenin ameliyat sonrası anksiyete düzeyi üzerinde etkisini belirlemek amacıyla, randomize kontrollü, deneysel olarak gerçekleştirildi. Nisan 2015-Eylül 2015 tarihleri arasında İstanbul ili Kartal ilçesi bir eğitim araştırma hastanesinde gerçekleşen araştırmanın örneklemini; altı-12 yaş grubu, Konjenital Kalp Hastalığı tanısı ile ameliyat olmak üzere hastaneye yatışı gerçekleşen, 23 deney ve 20 kontrol toplam 43 çocuk-anne çifti oluşturdu. Deney grubundaki çocuklara anneleri ile birlikte eğitim kitapçığı, terapötik oyun ve kısa yoğun bakım gezisi içeren `İnteraktif Terapötik Oyun Eğitim Programı` ile ameliyattan bir gün önce eğitim verildi. Veriler; Bilgi Formu, Çocuklar için Durumluk Kaygı Envanteri ve Beck Anksiyete Ölçeği ile elde edildi. Veriler bilgisayar ortamında Ortalama, Standart Sapma, Medyan, Frekans, Oran, Student t, Pearson Ki-Kare ve Mann Whitney U Testi ile değerlendirildi. Çocukların %55,2'si kız, %100'ü ilköğretim öğrencisi ve yaş ortalamaları deney grubunda 9,0 2,0 yaş, kontrol grubunda 8,9 1,3 bulundu. Araştırma sonucunda, ameliyat öncesi dönemde çocukların ve annelerin anksiyete düzeylerinin benzer olduğu ameliyat sonrası dönemde deney grubunda Çocuklar için Durumluk Kaygı Envanteri ve Beck Anksiyete Ölçek puanlarının kontrol grubuna göre daha düşük olduğu görüldü (p<0,05). Altı-12 yaş grubu, Konjenital Kalp Hastalığı tanısı ile ameliyat olacak çocuklarda terapötik oyun ile verilen eğitimin ameliyat sonrası dönemde annelerin ve çocukların anksiyete düzeylerini düşürmede etkili olduğu sonucuna varıldı. Research was conducted as randomized controlled and experimental in order to determine the impact İnteractive Therapeutic Play Training Program applied for preparation of children's heart disease operation on child's and mother's postoperative anxiety levels. Sample consists of a total of 43 child-mother pairs of which are 23 experimantal and 20 control and hospitalized between April 2015 and September 2015 in a educational research hospital in Kartal district in İstanbul with a diagnosis of Congenital Heart Disease and six-12 age group. A day before the operation, children in the experimental group with their mother was given the training, `Interactive Therapeutic Play Training Program`, including instruction booklet, therapeutic play and intensive care short trip. Data was obtained with information form, Anxiety Inventory for Children and Beck Anxiety Scale. The data was assessed using Average, Standart Deviation, Median, Frequency, Rate, Student's t test, Pearson's chi-square test and Mann-Whitney U test in computer. %55,2 of the children were girls, %100 of them are primary school students and average age was 9,0 2,0 for experimental group and 8,9 1,3 for control group. As a result, antiety levels of children and mother in the preoperative period were similar where as in the postoperative period State Anxiety Inventory for Children and Beck Anxiety Inventory scores for experimental group were found to be lower than control group (p<0,05). It was concluded that training with therapeutic play, given to six-12 age group chidren that will have surgery with Congenital Heart Disease diagnosis, is effective in lowering the anxiety levels of mother and children.
Collections