04 – 06 yaş grubu otizmli çocuklarda spor aktivitelerinin öz bakım, ince – kaba motor ve dil bilişsel gelişimine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otizm, genellikle üç yaş öncesi başlayan ve ömür boyu devam eden iletişim anormallikleri, aşırı kısıtlanmış ilgi, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan ve sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. Otizmli çocukların eğitiminde egzersizin fiziksel, motorsal ve sosyal uyum becerilerinin geliştirilmesi yönünde önemli bir rol oynadığı bilinmektedir. Bu çalışmada; 04-06 yaş grubu otizmli çocukların gündelik yaşam, fiziksel ve sosyal becerilerini tesbit etmek ve geliştirmek için uygulanan 12 haftalık egzersiz programı öncesi ve sonrası aileler tarafından uygulanan `AGTE` envanterinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 04-06 yaş, yaş ortalamaları 4,40±008 olan arası 10 erkek eğitilebilir otizmli çocuk alınmıştır. Haftada 2 gün, 45 dakika, 12 haftalık egzersiz programı öncesi ve sonrası çocukların beceri yaşlarını gösteren ve puanlama sistemine dayalı olan ''Ankara Gelişim Tarama Testi'' (AGTE) çocukların ebeveynlerine uygulanmıştır. Envanter `Evet, Hayır, Bilmiyorum` şeklinde yanıtlanan 154 maddeden oluşmakta ve dört ana başlık altında `dil-bilişsel, İnce motor, kaba motor ve sosyal beceriler` olmak üzere toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde (SPSS) 16.0 programı kullanılmış olup tanımlayıcı istatistik, korelasyon, frekans analizi ve Kruskal Wallis testleri, %95 lik güven aralığında, anlamlılık (p<0,05) düzeyinde değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, AGTE testi kaba motor özelliklerinde ön ve son test arasında anlamlı farlılıklar gözlenmiştir (p<0,05). Bireyler çalışma boyunca çeşitli spor aktiviteleri yaptıkları ve sürekli sosyal, çevresel farklılıklar yaşadıkları için zihinsel gelişim, algı gelişimi, özgüven artımı, konuşma becerisi, bulunduğu ortamın kurallarına uyma gibi birçok açıdanda gelişim göstermişlerdir.Anahtar Kelimeler: Otizm, AGTE, Spor Mentally disabled people exercise needs, academic progress, difficulties in everyday life, and scheduled physical sports activities influence people, research existing information, review of the literature was conducted in a systematic manner with the crawling. General course of study chosen and together with this situation from General to private outbound has been adopted. The study can be trained 10 of 0 to 6 average 4,40±008 years covering the mentally handicapped people and there has been a study completed in three months. Working with mentally challenged people to identify. After testing the children's activities aim to determine their condition before. Inventory Yes, No, I Don't Know; consists of 154 answered in the form of matter. Point evaluating system based on inventory, answers kids ' shows the 4 main topic skill age. This is the difference between having the skill to the age of the child's calendar to us we can assist you. As a result of inadequate testing of their designated places and activities were initiated. A total of 45 minutes twice a week for 12 weeks (3 months) in order to see the development of individuals as a result of the work of physical sports in the final test, as Ankara Development screening test ' has been applied to their parents ' mentally retarded individuals. The data was conducted using 16.0. With a confidence interval of 95% of the results, significance was evaluated at the level of (p<0, 05) Individuals had shown progress in various facts such as mental development, physical development, academic development, cognition, self-esteem enhancement, speech skills, conforming to the rules of environment due to the sports activities they made and the social, environmental differences they encountered during the study.Keywords: Autism, AGTE, Sports
Collections