Hemşirelik bölümü öğrencilerinin yaşam kalitesi ve sosyal anksiyete arasındaki ilişkinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada hemşirelik bölümü öğrencilerinin yaşam kalitesi düzeyi, sosyal anksiyete düzeyleri ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı. Çalışmanın örneklemini İstanbul ilinde iki vakıf üniversitesinin hemşirelik bölümü öğrencilerinden araştırmaya katılmayı kabul eden 400 kişi oluşturdu. Çalışmada kişisel bilgi formu, Ya-şam Kalitesi Ölçeği Kısa Formu (WHOQOL BREF) ve Liebowitz Sosyal Anksiyete Ölçeği (LSAÖ) kullanıldı. Bulgular değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotlar, Student-t testi, varyans analizi, Tukey HSD, Pearson Korelasyon Analizi ve Cronbach alpha kullanıldı. Öğrencilerin bedensel sağlık puan ortalaması 32,59± 5,14, sosyal ilişki puan ortalaması 21,88± 3,24, çevre sağlığı puan ortalaması 18,30 ± 3,37, psikolojik sağlık puan ortalaması 14,08± 2,07 bulundu. Sosyal anksiyete puan ortalaması ise 92,76± 24,56 olduğu belirlendi. Bedensel sağlık ile sosyal anksiyete arasında ters yönlü ve zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptandı ( r = -0,161, p = 0,001 < 0,05). Sosyal ilişkiler ile sosyal anksiyete arasında ters yönlü ve zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptandı ( r = -0,222, p = 0,001 < 0,05). Araştırmada sonuç olarak; hemşirelik öğrencilerinin yaşam kalitesi ile sosyal anksiyetenin birbirleriyle etkileşim halin-de olduğu sonucuna varıldı. Sosyal anksiyete düzeyi arttıkça yaşam kalitesinin azaldığı görüldü. In the study, the nursing department was made descriptive in order to determine the relationship between the quality of life of the students, social anxiety levels and quality of life. The sample of the study consisted of 400 people who agreed to participate in the study of the students of the nursing department of two Foundation universities in the province of Istanbul. In the study, a personal information form, the Short Form of the Ya-şam Quality Scale (WHOQOL BREF) and the Liebowitz Social Anxiety Scale (LSAS) were used. Student's t test, variance analysis, Tukey HSD, Pearson's Correlation Analysis and Cronbach alpha were used for descriptive statistics. The physical health point average of the students was found to be 32,59 ± 5,14, the social relation point average 21,88 ± 3,24, the environmental health point average 18,30 ± 3,37, and the psychological health point average 14,08 ± 2,07. The social anxiety score average was determined as 92.76 ± 24.56. There was a significant negative cor-relation between physical health and social anxiety (r = -0,161, p = 0,001 <0,05). There was a significant negative correlation between social relations and social anxiety (r = -0,222, p = 0,001 <0,05). The result of the research was; It was concluded that the quality of life of nur-sing students and the social anxiety interacted with each other. As the level of social anxiety increases, the quality of life declines.
Collections