Ayakta durma sehpasını kullanan ve kullanmayan serebral palsi`li çocuklarda kaba motor fonksiyon ve fonksiyonel bağımsızlığın karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Serebral Palsi'de motor bozukluk ve fonksiyonel kayıp ön plandadır. Ayakta durma eğitimi bu hastalarda tedaviyi destekleyici uygulamalardandır. Bu çalışma ülkemizde SP'li hastaların ayakta durma eğitiminin farkındalığı hakkında bilgi edinmek amacıyla planlanmıştır. İstanbul'da Özel Başak Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nde fizyoterapi programına devam eden SP'li hastalarda ayakta durma sehpasının kullanımının Pediatrik Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçeği (PFBÖ) sonuçlarına etkisi değerlendirildi. Bu amaçla Ekim 2015 ile Kasım 2016 tarihleri arasında 2-12 yaş arası 84 SP'li hasta çalışmaya dahil edildi. Anamnez formu doldurulan hastaların Kaba Motor Fonksiyon Sınıflama Sistemi (KMFSS) ve PFBÖ skorları değerlendirildi. Çalışmaya katılan 84 hastadan 44'ü ayakta durma sehpası kullanmaktaydı, kalan 40 hasta ise ayakta durmak için herhangi bir cihaz kullanmamaktaydı. KMFSS skoru 5 olan tüm hastalardan ayakta durma sehpasını kullanmakta olanların PFBÖ sonuçlarına etkisi istatistiksel açıdan anlamlı bulundu (p < 0.05). Sonuç olarak SP'de ayakta durma sehpası kullanımının KMFSS skoru yüksek olan hastalarda fonksiyonel bağımsızlığa katkısı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Yapılan bu çalışmanın sayı bakımından daha geniş katılımlı bir şekilde yapılması, daha objektif sonuçlar verecektir. In Cerebral Palsy (CP), motor disorder and functional loss is the front plan. Standing education is a kind of practice which supports treatment in these patients. This study was planned in order to get information about the awareness of the standing education of CP patients in our country. The effect of the use of the stander on the results of the Pediatric Functional Independence Measure (WeeFIM) was evaluated in CP patients who were attending the physiotherapy program at the `Private Basak Special Education and Rehabilitation Center` in Istanbul. For this purpose, between October 2015 and November 2016, 84 SP patients who were between the ages of 2 and 12 were got involved in this research. The patients whose anamnesis form were filled with Gross Motor Function Classification System (GMFCS) and WeeFIM scores were evaluated. 44 (forty-four) out of 84 (eighty-four) patients who participate in this research , use a stander and the rest of 40 patients do not use any devices to stand up. All patients with GMFCS scores are 5 which the statistical significance of the results of WeeFIM who use the stander was found to be statistically meaningful (p < 0.05). In conclusion, It's seen that using stander in CP has a positive effect on functional independence for the patients with high GMFCS score. This research will give more objective results if it is applied to more individuals.
Collections