İntraartiküler enjeksiyon uygulanan çocuklarda bilgisayar oyunlarının ağrı puanı, kaygı düzeyi ve işlem süresine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hastane ortamında karşılaşılan invaziv girişimler çocuklar için ağrı ve anksiyete kaynağıdır. Bu çalışma intraartiküler enjeksiyon işlemi sırasında uygulanan bilgisayar oyununun çocukların ağrı, kaygı düzeyi ve işlem süresine etkisini değerlendirmek amacıyla randomize kontrollü deneysel bir çalışma olarak yapıldı. Etik kurul, kurum ve çocuk/ailesinden izinler alındı. Evreni Eylül 2016- Ekim 2017 tarihleri arasında Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Romatoloji bölümünde tedavi olan çocuklar, örneklemi vaka seçim kriterlerine uyan 41 çocuk (deney:20 kontrol:21) oluşturdu. Veri toplama araçları olarak; Sosyo-Demografik Veri Formu, Uygulama Kayıt Formu, Face Pain Scale- Revized (FPS-R), Çocuklar için Durumluk Kaygı Envanteri (ÇDKE), dijital kronometre, bilgisayar oyunu ve tablet kullanıldı. Deney grubuna intraartiküler enjeksiyon uygulaması sırasında tabletten bilgisayar oyunu oynatıldı. Kontrol grubuna rutin işlem yapıldı. İşlem öncesi sırası ve sonrası ağrı, işlem öncesi ve sonrası kaygı puanları ölçüldü. İşlem süresi kayıt edildi. Elde edilen veriler istatistiksel olarak SPSS 22.0 programı ile değerlendirildi. Çalışma sonunda grupların tanımlayıcı özellikler açısında benzer olduğu görüldü (p> 0,05). Deney grubunda bilgisayar oyununun ağrı (p=0,000)ve kaygı puan (p=0,001) ortalamalarını anlamlı düzeyde azatlığı, işlem süresini kısaltığı (p=) belirlendi. İntraartiküler enjeksiyon uygulamasında bilgiayar oyunu ile dikkati başka yöne çekme uygulamasının kullanılması önerilir. Invasive procedures encountered in the hospital setting are a source of pain and anxiety for children. This study was conducted as an experimental randomized controlled trial to evaluate the effects of computer games on pain, anxiety level and duration of the procedure during intraarticular injection. Permissions from ethics committee, institution and child / family wereobtained. The population included the children who were treated between September 2016 and October 2017 at Cerrahpaşa Medical Faculty Hospital in the Department of Pediatric Rheumatology while the sample included 41 children (Experimental group: 20;Control group: 21) who matched the sample selection criteria.Socio-Demographic Data Form, Application Registration Form, Face Pain Scale- Revised (FPS-R), State Anxiety Inventory for Children (SAIC), digital stopwatch, computer game and tablet were utilized as the data collection tools. The childred on the experimental group were exposed to a computer game on the tablet during intraarticular injection. Routine procedures were applied to the control group. The pre - post pain and anxiety scores were measured before and after the treatment. The procedure time was recorded. The gathered data were analyzed statistaclly by the statistcall analysis tool, SPSS 22.0 software. The results revealed that the groups were statistically signfiicanlty similar in terms of descriptive properties (p>0.05). The results also indicated that computer games significantly decreased the average pain(p = 0.000) and enxiety (p = 0.001)scores, as well as shortened duration of the procedure (p = 0.007) in the experimental group. The application of drawing attentiong to another direction via a computer game during intraarticular injection is recomended.
Collections