Diyabet yönetiminde bilgi ve iletişim teknolojileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de gelişen teknolojiyle beraber internet ve cep telefonu kullanımının yaygınlaşması günlük yaşamı olumlu yönde etkileyecek önemli gelişmeleri beraberinde getirmiştir.Sağlık sektöründe bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasının önemli bir örneği olan diyahat.net'ten yola çıkacak olursak; Diyabetli bir hastanın interneti ve cep telefonunu kullanarak günlük kan şeker değerleri, egzersiz listesi, ilaç kullanımı, diyet listesi gibi birçok veriyi bir sisteme kaydetmesi ve bu sistem sayesinde isteği doğrultusunda SMS yoluyla kan şekeri ölçmesi gereken zamanlarda, doktor randevularında, ilaç saatlerinde hatırlatma mesajları alması sağlanmaktadır.Doktor ise bu sistemi kullanarak diyabetlinin durumunu güncel olarak takip edebilmekte, gerek gördüğü değişiklikleri yine internet ortamında yapabilmektedir. Dolayısıyla diyahat.net sayesinde hasta ve doktor aktif bir haberleşme içersindedir. Diyabetli, bu sistem üzerinden sorularını doktora daha rahat ve ayrıntılı olarak iletip cevap alabilmekte, doktor ve hasta, hastalığın takibinde zamandan kazanmaktadır. Bu sistem hem diyabetli için bir motivasyon kaynağı olmakta, hem de hastalığının en iyi şekilde kontrol altında tutulmasını sağlamaktadır. Doktor, hastanın güncel verilerini istediği zaman dilimi içersinde görerek tedaviyi yönlendirebilmektedir. Kore'de benzeri bir program kullanılarak yapılan araştırma, bu sistemin diyabetlinin hastalığını kontrol altında tutmasında ve kan şekerinin düşmesinde önemli ölçüde yardımcı olduğunu kanıtlamıştır. Fast developing information and communication technologies based on internet and mobile networks have changed our daily lives in Turkey in a very positive way. Take for an example Diyahat.net, an important development in health information technologies, which enables diabetics to collect, store and manage data about blood glucose measurements, medication and diet lists using mobile technologies as well as internet. Diabetics, at their own will, can schedule the system to send themselves reminder SMS messages for blood glucose measurements, doctor visits and medication times.Doctors can monitor their patients daily, if they wish, and can update patients? files as appropriate. Therefore both doctors and patients are kept in an active two-way communication. Patients can ask questions using the system to their doctors and receive comprehensive and detailed response resulting in significant time saved both by doctors and patients. The system becomes a significant source for patient motivation and lays the ground for a very effective environment for management of diabetes. Doctors can formulate best treatments for their patients, personalized and tailored for each patient?s medical needs. In Korea, research done based on a similar approach has proven that systems like Diyahat.net can help better control of blood glucose levels and of diabetes in general.
Collections