Organizasyonlarda yeninden yapılanma süreçleri ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyası; küreselleşme, rekabet ve teknolojik değişim süreci içinde bulunmaktadır. Bu gelişmeler, işletmeleri olduğu kadar kurumları da uluslararası ölçütlere uymaya zorlamaktadırlar. Her alanda oldukça yoğun bir rekabet ve değişim sürecinin yaşanmakta olduğu çağımızda, bu değişimden etkilenen sektörlerden birinin de eğitim sektörü olduğu rahatlıkla söylenebilir. Geleceğe yapılacak en büyük yatırımın eğitime yapılacak yatırım olduğu da bir gerçektir. Böylelikle işletmelerin yanı sıra yükseköğretimde alternatif bir imkân sunan vakıf üniversiteleri de artan sayıları ile birlikte bu rekabet ortamında ayakta kalabilmek, değişimi yakalamak ve başarılı olmak istiyorlarsa, değişime ayak uydurmak zorundadırlar.Bu anlamda şimdiye kadar yapılan iyileştirme tekniklerinin yükseköğretim sistemimizde etkili bir sonuç vermediği görülmektedir. Bununla birlikte vakıf üniversitelerindeki yapılanmanın eksik ve tezatlıkları içinde barındıran bir yapılanma olduğu ve birçok vakıf üniversitesinin kurumsallıktan uzak olduğu bir gerçektir. Durumlarında çarpıcı sonuçlara ihtiyacı olan vakıf üniversitelerinin değişim karşısında ayakta kalabilmelerinin etkili yollarından biri değişimi anlayarak yeniden yapılandırılmalarıdır.Çalışmamızda yükseköğretim sisteminin ve vakıf üniversitelerindeki yapının eksiklikleri belirtilmiş olup, mevcut sistem yeniden yapılandırılmamıştır. Fakat sorunlu süreçlerin düzeltilmesinde Yeniden Yapılanma (Reengineering) tekniğinin diğer adıyla Değişim Mühendisliğinin gerekliliğinden bahsedilmiştir. Bu anlamda çalışmanın birinci bölümünde yeniden yapılanma tekniği tanımı üzerinde durulmuş ve bu tekniğin planlanmasından bahsedilmiştir. Daha sonraki bölümlerde gerek dünyada gerekse Türkiye'deki işletmelerde yeniden yapılanma tekniğini uygulayan firmalardan örnekler verilmiş olup, yeniden yapılanma öncesi ve sonrasındaki süreçlerden bahsedilmiştir. Çalışmamızın dördüncü bölümünde yükseköğretim sistemimize giriş yapılmış, sistemdeki eksiklikler ve bu konuda yapılan çalışmalardan örnekler verilmiştir. Beşinci bölümde Vakıf Üniversiteleri konusuna girilmiş ve sayıları her geçen gün artan bu eğitim kurumlarının tarihi ve şu anki durumları üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Bu anlamda ?Bir Vakıf Üniversitesinde Yeniden Yapılanma Uygulaması? adı altında altıncı bölümde vakıf üniversitelerinin eğitim ve yapılanmaları üzerine mevcut sistem baz alınarak yorum yapılmıştır.21.inci yüzyılın Yeniden Yapılanma yılı olduğuna inananlar bu düşüncelerinde haksız sayılmazlar. Son yıllarda eğitim sistemi üzerine yapılan çalışmalar, eğitimde uluslar arası standardın yakalanması anlamında bugüne kadar yapılan iyileştirmelerin ötesinde bir başarı göstermiş olan eğitimde sorunlu süreçlerin Yeniden Yapılanma çalışmalarıdır. Today's world, globalization, competition and technological change arein the process. Institutions are forced to comply with theinternational criteria, as well as business enterprises. It can besaid easily that the education domain is one of the domains whichaffected from the ongoing, very intense competition and process ofchange in the age in all areas. It is also a fact that the biggestinvestment for the future is the investment to the education. Thus, inaddition to the business enterprises in this process, the foundationuniversities, with an increasing number and offering an alternativefor the higher education, should adapt themselves to the change, inorder to survive and to capture the changes.In this regard, the technical improvements used so far in our highereducation system are not seen to be effective. However it is a factthat the structures of the foundation universities have deficienciesand contrasts and many of them are far from corporate identity. One ofthe effective approaches for the foundation universities, which needremarkable results for their images, to survive is reengineering withan understanding of change.In our study, the deficiencies in higher education and in thestructure of foundation universities are specified but notreengineered. However the need of reengineering or with another name`Change Engineering` is mentioned, in order to better the problematicprocesses. In this context, the definition of the technique ofreengineering is asserted in the first section and the planning ofthis technique is mentioned. The following sections include businessenterprises from world and Turkey as example to application of thetechnique of reengineering and the processes before and after thereengineering is cited. In the fourth section of our study, our highereducation system is introduced and examples from the deficiencies inthe system and the related works in this area are given. Following theintroduction of foundation universities, an assessment about thehistory and current status of these growing number institutions ismade in the fifth section. In this regard, education and structure ofthe foundation universities are commented based on existing status inthe sixth section, under the name `A reengineering practice in afoundation university`.The people, who name the 21st century as a reengineering century, arenot wrong with this idea. The recent successful studies about theeducation are mostly the reengineering practices of the problematicprocesses in education.
Collections