Mimarlara yönelik bir sosyal ağ sitesinin tasarımı ve geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında ülkemizdeki mimarlara yönelik bir sosyal ağ sitesinin (social network site), Mimari Platform (MP), tasarımı ve gerçekleştirilmesi sunulmaktadır. Mimarlar için özel tasarlanmış içeriğinde, haberler, duyurular ve mimari kataloglar gibi birçok değişik bilgiyi barındıran bir web sitesi geliştirilmiştir. Ayrıca sosyal ağ sitelerinin dünyadaki hızlı gelişimi incelenmiştir.Sosyal ağ siteleri günümüzde sosyalleşmenin en yoğun olarak yaşandığı yerler haline gelmektedir. Dünya genelinde Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ sitelerinin kullanıcı sayıları hızla artmaktadır. İnternet üzerindeki sosyal ağ kavramının hızlı gelişimine paralel olarak sosyal ağ siteleri farklı alanlarda da oluşmaya ve büyümeye başlamıştır. İş ağlarının hızlı gelişimi ve yaygınlaşması buna örnek olarak gösterilebilir. Sosyal ağ siteleri daha çok gençlerin ilgi gösterdikleri genel kullanıma açık ağlar, flört amaçlı kullanılan ağlar ve profesyonellere yönelik tasarlanmış iş ağları gibi pek çok değişik alanda yaygınlaşmaya başlamıştır.Günümüzde sosyal ağ sitelerinin hızlı gelişimleri ve kullanım alanlarının yaygınlaşması yeni bir kavram olan Sosyal Medyayı doğurmuştur. Sosyal Medya, bireylerin internet üzerinden birbirleriyle diyalog ve etkileşim halinde bulunmasına denir. Sosyal Medya, kullanıcılar tarafından üretilen içeriklerin bir çatı altında toplanması ile oluşur; yani Sosyal Medya, içerik olduğu kadar bunların yayınlandığı platformlardır. Sosyal Medya araç olarak Facebook, Myspace, Google Groups, Twitter, Friendfeed gibi sosyal ağları kullanmaktadır.Ülkemizde alanında bir ilk olan MP sosyal ağ sitesinin tasarlanmasının amacı, ülkemizdeki üreticiler, mimarlar, iç mimarlar, öğrenciler ve mimariye meraklı ziyaretçiler için bir buluşma noktası oluşturmaktır. MP bu hedefler doğrultusunda üreticiler ve mimarlar için ürünlerini sergileyebildikleri, öğrenciler ve öğretim üyeleri için mimari gelişimleri takip edebildikleri ve sınırsız mimari kaynaktan yararlanabildikleri, mimariye meraklı ziyaretçiler için ise güncel bütün mimari haberlere ve kataloglara tek bir noktadan kolayca ulaşabildikleri bir mimari bilgi sitesi olmak için oluşturulmuştur.Şubat 2010 tarihinden itibaren yayında olan MP sitesi (http://www.mimariplatform.com) Haziran 2010 tarihi itibarıyla 43.000 tekil ziyaretçi sayısına ulaşmıştır. Açılış tarihinden itibaren ziyaretçiler tarafından en çok ziyaret edilen MP sayfası 2500 ziyaret rakamı ile iç mimari ürünler sayfası olmuştur. Ziyaretçilerin %50'lik bölümü siteye Google üzerinden yapılan aramalar sayesinde ulaşmıştır. Toplamda %38'lik bölüm ise siteye MP'nin sosyal medya olarak kullandığı Facebook sayfası üzerinden ulaşmıştır. In this thesis, the design and implementation of a social network site, Architectural Platform (AP), for architects in our country are presented. A web site that consists of news, announcements and architectural catalogues in its content which is specifically designed for architects is developed. The rapid development of social networks throughout the world is also studied.Social network sites are becoming the platforms where socialization is practiced widely. The users of social network sites like Facebook and Twitter are increasing rapidly. Parallel to the increasing development of social networking concept in the world social networking sites have started to appear and grow in different fields. The rapid improvement and wide spreading of the business networks can be shown as an example for this. Social network sites, which mostly draw the attention of the young people, are spreading in many different fields like public networks that are open to general usage, networks used for flirting purposes and business networks designed for professionals.The improvement of the social network sites and widening of their fields of use have brought up the term ?social media?. Social media is the dialogue and interaction of users with each other using Internet. Social media is formed by the collection of the contents that are produced by the users in a frame; social media is also the platform that the content is published. Social media uses social networks like Facebook, Myspace, Google Groups, Twitter and Friendfeed as tools.The design purpose of the website MP which is the first in its area in our country is to create a meeting point for the producers, architects, interior architects, students and visitors who are interested in architecture. Following those goals, MP is formed to be an architectural information website where students and lecturers can display their products and benefit from unlimited architectural sources, visitors who are interested in architecture can reach all the architecture related news and catalogues from one point, easily.MP (http://www.mimariplatform.com) website which is active since February 2010 has reached 43.000 unique visitors as of June 2010. Since its opening date the most visited MP page has been the architectural products page with 2500 visitors. 50% of the visitors have reached to the site from searches made through Google. %38 of the total visitors have reached the site through from Facebook which MP uses as a social media.
Collections