Kriz yönetiminde üretim yönetimi modeli, politikaları ve uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında yaşanan teknolojik gelişmeler sonucu hızla büyüyen pazarlar nedeniyle rekabet olgusu uluslararası düzeye ulaşmış; bu durumun sonucu; olarak da dünyanın farklı ülkelerinde yaşanan ekonomik krizler, piyasa koşullarını sık sık değiştirerek krizi işletme yaşamındaki doğal evrelerden biri durumuna getirmiştir. Genellikle işletmeler için felaket olarak adlandırılan bu zorlu dönemi fırsata dönüştürmek ancak uygulanacak doğru stratejik yönetim politikalarıyla olanaklıdır.İşletmelerin krize girmelerinin en önemli nedeni finansal durumlarındaki yetersizlik olarak görülmektedir. Ancak işletmeyi işletme yapan üretim, pazarlama, halkla ilişkiler gibi bir çok bölümün koordinasyonu ve etkileşimidir. İşletme başarısı bu koordineli düzene bağlı olduğundan finansal durumdaki yetersizlik bir neden değil, bu düzendeki bir aksaklığın sonucudur. İşletmelerin kriz döneminden başarı ile çıkması gelir elde etmesine, dolayısıyla müşteri istek ve gereksinimlerine uygun üretim yapabilmesine bağlıdır.Bu çalışmada kriz ve kriz yönetimi kavramı, krizlerin işletmeler üzerine olumlu ve olumsuz etkileri ile toplam kriz yönetimi kavramı ve üretim yönetimi açısından toplam kriz yönetimi politikaları incelenmiştir. İncelenen bu kavramlar İstanbul Gebze?de faaliyet gösteren bir işletmenin uygulamalarıyla karşılaştırılmıştır. İşletmenin tüm fonksiyonlarını bir bütün olarak gören Toplam Kriz Yönetimi yaklaşımıyla işletmenin, farklı nedenler sonucu ortaya çıkan üretim işlevi dahil diğer tüm işletme fonksiyonları açısından krizleri başarıyla atlatmasının yanında satışlarını da arttırdığı görülmüştür. As a result of technological advances in therapidly growing markets in today's world the concept of the opponent as a result of this situation has reached the international level in different countries of the world, often changing market conditions, the economic crisis in the life of the crisis the company has become one of the natural stages. Often referred to as a disaster in this challenging erain to opportunities for businesses, but is possible to apply the right strategic management policies.Businesses entering the crisis is seen as the most important reason for the inability of financial status. However, the company engaged in business, marketing, public relations, coordination and interaction of a number of departments. This is due to the success of the company to streamline coordination with the inability of the financial situation is not a cause, of this layout is theresult of a disruption. Comes with the emergence of the crisis period to achieve the success of businesses indirectly dependent on it's able to manufacture according to customer requests and needs.In this study, the concept of crisis and crisis management, both positive and negative effects of the crisis on businesses and production management in terms of the concept of crisis management and the total sum of crisis management policies are examined. Researched applications of the seconcepts are compared with a business operating in Gebze, Istanbul. All functions of the business enterprise as a whole, the total Crisis Management approach to crisis resulting from different causes in crease in sales in addition to successfully been put forward.
Collections