İç mekan tasarımında `tema kavramı` ve temalı otellerin mekan organizasyonu bakımından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Şehirlerarası ticaretin başlamasıyla birlikte ortaya çıkan konaklama ihtiyacı ve nu ihtiyacı karşılamaya yönelik oluşturulan konaklama yapıları, yolcuların ve göç edenlerin mesafeler arasında daha rahat yolculuk yapabilmesini sağlamak amacı ile kurulmuşlardır. Zaman içerisinde bu yapılanmalar değişip yeni ihtiyaçlar doğrultusunda biçimlenerek bugünün otelleri haline gelmişlerdir. Günümüzde dünya pazarında kendine yer bulabilmek, tercih edilen olabilmek her iş çevresi kadar otel işletmeciliğinde de önemli bir unsurdur. Kültürel kazanımların yerine lükse olan düşkünlük ve bunun bir başarı statüsü olarak görülmesi, tüketimin turizm kavramının merkezine yerleşmesine yol açmıştır. Giderek genişleyen ve nüfusu artan büyük şehirler, ulaşımın ve iletişimin gelişmesiyle kısalan mesafeler sayesinde çok sayıda yolcuyu da barındırmaya başlamıştır. Pek çok otelin arasında farklı olabilmek ve göze çarpmak için farklı tasarım ve düşünce sistemleri oluşmuştur. ?Tema? kavramı bu çeşitliliğin ve fark yaratabilmenin parçalarından biridir. Turizmin varlığını devam ettirebilmek için farklı arayışlar içine girilmesiyle ortaya çıkmıştır. İçeriğine bakıldığında; ?Temalı oteller?, mekan ve zaman kavramından yoksundurlar, aslında bir bakıma ?yok mekanlar? olarak da adlandırılabilirler. Bunun sebebi; tasarlanan mekanların zamanla ve tarihle olan çelişkili ve sıra dışı ilişkileridir. Temalı otellerde bilinçli olarak uygulanmak istenen, hayale dayalı, bazen doğa üstü ve masalsı kurguların hayat bulduğuaslında var olmayan mekanlar oluşturabilmektir. Kurgu ve mekan kavramlarının içerisinde, bulunduğu yerin ve zamanın doğru ilişkilendirilemediği, var olmayanın varmış gibi gösterilmeye çalışıldığı, çelişkiler içinde varlığını gösteren durumlar meydana gelebilir. Tüketimle paralel olarak çoğalan turizme hizmet eden temalı oteller kurgulanmış mekanlarıyla işletmecilerin beklentilerini karşılamaya çalışırken, müşterilerinde sıra dışı mekan kurgusu içinde psikolojik olarak tatmin duygusu yaşayabilmelerini sağlamaktadırlar. Withthebeginning of theinterurbantrade, a needforaccomodationemerged. Andtheaccomodationbuildingswhicharebuilt in ordertosatifythisneed, enabledtravellersandmigratorsmovetodistantplaces in a morecomfortableway. Thesebuildingsareevolvedand re-shapedby time regardingthenewneeds of peopleandturnedto be today?shotels. Inpresenttimes, tohavegoodposition in world market andbeingpreferredbyconsumers is crucial in hotel business, as it is in everyothersector. As a result of thedesireforluxuryinstead of culturalgainscausedconsumptiontook a place at thecore of theconcept of tourism. As a result of theconstantlyexpandingcities, increasingpopulation, developments in transportationandcommunication; urban areasshelteredsomanytravellers. Tofulfilltheneedlots of bigandhigh-capacityhotelsareconstructed. To be distinguishedamongtheothers, lots of newdesignsanddifferentways of thinkingarecreated. Theconcept of ?Theme? is one of theelementsthatservestothisvarietyandmakes a difference. Itemergedwiththeneed of newanddifferentwaystourismwaslookingfor. Whenyoulook at thecontent, ThemeHotelsarefree of spatialand time concepts; in orderwordsthey can be named as ?non-existentspaces? because of theirchallengingandextraordinaryrelationshipswith time andhistory. Thelucidgoal of theapplications in themehotels is creatingnonexistentspacesthatimaginary, sometimessupernaturalandepicstoriesareanimatedThemehotels, withtheirsetupspaces, areservingtofulfilltheexpectations of the hotel managerswhereastheyaretryingtosatifythepyschologicalneeds of thecustomerswiththeirunusualthemes, paralel tothegrowingconsumption.
Collections