Alışveriş merkezleri spor alanları iç mekân tasarımında temel ilkeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Alışveriş Merkezleri Spor Alanları `İç Mekan Tasar Temel İlkeleri` ni belirlemek için yapılan bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Spor'un kavram açıklamaları, kullanım amaçları, iç mekan insan ve spor faaliyet ilişkileri incelenmiştir. İnsan spor yaparken niçin -nerede- nasıl yapar? spor yaparken nelere ihtiyaç duyar ? soruları irdelenerek iç mekan tasarım uygulama sürecinin verimliliğini arttırmak hedeflenmiştir. İkinci bölümde tanımlamalara yer verilmiştir. Alışveriş Merkezlerinde Spor Alanları araştırılmıştır. Spor ve Alışveriş Merkezleri ilişkisinde bu ihtiyacın amacı, nedeni, nasıl biçimlendiği, AVM içindeki konumu, iç mekan tasarım yöntem ve uygulamaları incelenmiştir. Bu çalışmada alışveriş merkezleri yönetimiyle, spor salonları firma yetkilileri, tasarım ve uygulama yapan mimarlar ile ve AVM içindeki spor etkinlikleri yapan organizasyon firmalarla görüşmeler yapılmıştır.. Bu veriler görsellerle desteklenmeye çalışılmıştır. Gelişmekte olan ülkelerin kentsel dönüşüm projelerinde Alışveriş Merkezlerinin yerlerini aldığı görülmüştür. Bu yapılarda kullanıcıların yani insan'ın spor ve spor alanları ile ilgili temel ihtiyaçlarının neler olduğu saptanmıştır. AVM içinde spor alanlarının tasar ve planlamasında bulunduğu bölge, hitap ettiği kesim, hacmi, teknik ve fiziki özellikleri ile hizmet verilecek faaliyetlerin öncelikle belirlenmesinin tasarımda önemli bir rol oynadığı, spor alanlarının mevcut yapılanması ve sürdürülebilirliğinin önemi görülmüştür. Bu nedenle Alışveriş Merkezlerinde spor alanları iç mekan tasarımı örnekleri incelenmiştir. Üçüncü bölüm, `Alışveriş Merkezleri Spor Alanları İç Mekan Tasar Temel İlkeleri` nin Türkiye ve Dünya'dan örnekler incelenmiştir. Alışveriş merkezlerinin gelişim ve değişim süreçlerinde kullanıcı ihtiyaçlarının daha netleşmesi, spor alanlarına daha çok ihtiyaç duyulması ve kullanım oranının arttığı, spor etkinliklerinin yoğunluğunun arttığı gözlenmiştir. Bu bağlamda alışveriş merkezlerinde spor salonları planlama ve tasarım ilkeleri araştırılmıştır. İç mekan planlama ve tasarım ilkeleri başlığında fonksiyon, mekan organizasyonu tanımı ve planlaması, estetik nitelikler, temel nitelikler, spor alanları temel-yan-hizmet bölümleri incelenmiştir. Alışveriş merkezlerinde spor alanlarının yeni bir oluşum olması bu ihtiyacın belirlenmesi, yapılanması ve devamlılığının sağlanabilmesi amaçlandığından `İÇMEKAN` İNSAN ve SPOR faaliyet ilişkilerinin belirlenmesi görsel örneklerle vurgulanmaya çalışılmıştır. ABSTRACT Shopping Malls Sports Fields ` Basic Principles of Interior Design ` of this research to determine consists of three parts . In the first section , the concept of sport descriptions , intended use , indoor sports activities and human relationships were examined . Why -where - how when people do sports ? What needs to doing sports ? questions examined the interior design is aimed to increase the efficiency of the implementation process . The definitions are given in the second part . Shopping Centres Sports Ground was investigated. Sports and Shopping Centers The purpose of this requirement in the relationship , why , how is shaped , in shopping center location, interior design methods and practices were examined. In this study, with the management of shopping centers , gyms company officials , design and application architects and sporting events and organizations engaged in shopping center interviews were conducted with companies .. This data has been supported with visuals . In urban transformation projects in developing countries were taking the places of Shopping Centers . In these structures, ie human users about sports and sports fields were found to be what their basic needs . AVM in the athletic field design and planning , the area that cater cut, volume, technical and physical properties will be operating with activities primarily to determine design plays an important role as sports fields existing structures and the importance of sustainability was seen. Therefore Malls examples of interior design in the sports fields were examined. The third section , ` Shopping Centers Sport Area Interior Design Basic Principles ` in Turkey and the world examples are investigated. Shopping centers in the process of development and change user needs to be more clear , sports fields and more is needed to increase the utilization rate , which increases the density of sporting events has been observed . In this context, shopping centers, sports halls in the planning and design principles have been investigated. Interior space planning and design principles function in the title , description and organization of space planning, aesthetic qualities , basic qualifications, sports fields were examined basic - as - service departments . Shopping centers, sports fields , this needs to be a new determination of the formation , structuring and is intended to ensure continuity ` İndoor ` HUMAN SPORT activities and identification of relationships was emphased with visual examples
Collections