ITIL v3 süreçlerinin detaylı incelenmesi ve örnek uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çogu BT – (Bilgi Teknolojileri) organizasyonunun bugün karsılastıgı en büyük zorluk,yönettikleri Bilgi Teknolojileri altyapısını çalısmaya devam ettirirken aynı zamanda sunduklarıhizmetlerin kalitesini iyilestirmek ve sürekli gelisen ve degisen is ihtiyaçlarına hızla karsılık vermekarasında bir denge tutturmaktır. Bu ihtiyaçlar dogrultusunda BT endüstrisinin yeniden yapılanmasıve Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi (ITIL – Information Technologies InfrastructureLibrary) gibi süreçler toplulukları gelistirilmistir.1980 yılında gelistirilmeye baslanan ve 1989 yılında ilk verisiyonu çıkan kütüphane yıllariçinde üç versiyon ile güncellenmis ve hızla yaygınlasmaya devam etmistir. Bilgi Teknolojileri ilgialanına giren tüm konuları çesitli evreler ve süreçler altında toplamıs ve yönetim için bir vizyonolusturmustur. Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi'ni, birbiri ile iç içe geçmis ve beraber hareketeden bes ana evreden olusan bir Yasam Döngüsü içinde tarif etmistir. Yönetim için çesitli süreçlerve aktivitelerden olusmus çözüm önerileri ile zenginlestirmistir.Bu çalısmada, ITIL'ın kendi dili kullanılmaya gayret edilerek evreleri, süreçleri, aktivitelerive günlük hayattaki kullanımları aktarılmıstır.Anahtar The biggest challenge that many IT (Information Technology) organizations faced today isto strike a balance between offering new services to improve the quality, quickly serving constantlyevolving and changing business needs and also managing and maintaining the IT infrascructure atthe same time. For reconstructing IT industry in line with these requirements, processescommunities have been developed such as Information Technology Infrastructure Library (ITIL -Information Technologies Infrastructure Library).The Library began to develop in 1980 and first version was released in 1989, till now threeupdated versions were published and it is still continuing to spread rapidly. It created a vision formanagement with various processes and phases which includes all matters falling within the scopeof IT. It describes the Information Technology Service Management as a Life Cycle, formed by fivemain phases which are intertwined with each other and acting together. It is composed of solutionadvices which are enriched with various processes and activities for management.In this study, the relevant information on these phases, processes, activities and the use ofthem in business life by endeavoring to use ITIL's own language is transferred.
Collections