Bir diyet danışmanlık merkezine başvuran bki düzeyi 25-35 olan kadınların bitkisel ürün kullanım durumunun değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma bir diyet danışmanlık merkezine başvuran BKİ düzeyi 25-35 olan kadınların bitkisel ürün kullanım durumlarının değerlendirilmesi amacıyla; Aralık 2018- Mart 2019 tarihleri arasında İstanbul ilindeki özel bir danışmanlık merkezinde yürütülmüştür. Araştırmaya, yaşları 19-61 arasında olan BKİ düzeyi; 25-29.9 olan 30 kadın ve BKİ düzeyi 30-35 olan 30 kadının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Kadınların sosyo-demografik özellikleri, sağlık durumu ve yaşam tarzı bilgileri, beslenme durumları ve bitkisel ürün kullanım durumunu belirlemek için daha önce yapılmış çalışmalardan yararlanılarak 25 soruluk bir anket formu oluşturulmuştur. İstatiksel hesaplamalarda SPSS 24 programı kullanılmıştır. Bulguların değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatiksel metodların yüzde, frekans dağılımı, Ki- Kare test istatistiği analizi yapılmıştır. P değerinin 0,05'ten küçük olduğu durumlarda gruplar arası fark anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular değerlendirildiğinde çalışma kapsamına alınan kadınların tamamının bitkisel ürün kullandığı tespit edilmiştir. Bitkisel destek ürünlerinden en fazla tarçın (%95), yeşil çay (%80), zencefil ve beyaz çay (%70) tüketildiği belirlenmiştir. Kadınların bitkisel ürünler ile ilgili bilgi edinme kaynağının %58.3 oranla medya/internet ve %16,7 oranla çevre (aile, komşu, arkadaş) olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak; kadınların büyük bir kısmının diyet tedavisi ile birlikte bitkisel destek ürünlerini kullandıkları, bu ürünlerle ilgili bilgileri özellikle medya/internet aracılığı ile elde ettikleri dikkat çekmiştir. Bu durumda topluma yönelik eğitimlerin arttırılmasının ve televizyon/internet gibi ortamların denetiminin sağlanmasının yararlı olabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Bitkisel ürün kullanımı, Beslenme, Obezite The aim of this study was to evaluate the use of herbal products in women with a BMI level of 25-35. Between December 2018 and March 2019, it was conducted in a private consultancy center in Istanbul. The study included BMI levels between 19-61 years; 30 women with 25-29.9 and 30 women with BMI level 30-35. In order to determine socio-demographic characteristics, health status and lifestyle information, nutritional status and use of herbal products, a questionnaire consisting of 25 questions was prepared. SPSS 24 program was used for statistical calculations. Percentage, frequency distribution, Chi-square test statistics analysis of descriptive statistical methods were performed in the evaluation of the findings. When P value was less than 0.05, the difference between the groups was considered significant. When the findings were evaluated, it was found that all women included in the study were using herbal products. It was determined that cinnamon (95%), green tea (80%), ginger and white tea (70%) were the most consumed herbal supplement products. It was determined that the source of information about herbal products for women was media / internet with 58.3% and environment (family, neighbor, friends) with 16.7%. As a result; It is noted that most of the women use herbal supplements along with dietary treatment and obtain information about these products especially through the media / internet. In this case, it is considered that it would be beneficial to increase public education and control of environments such as television / internet.
Collections