Show simple item record

dc.contributor.advisorCengiz, Ekrem
dc.contributor.authorKurt, Hande
dc.date.accessioned2020-12-04T14:16:54Z
dc.date.available2020-12-04T14:16:54Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88880
dc.description.abstractİnsanlar günümüzde birçok yöntemle uygulanan pazarlama mesajlarıyla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu nedenle güvenilir tavsiyelere olan ihtiyaç her geçen gün artmakta ve tüketiciler farklı arayışlara girmektedirler. Bu aşamada ağızdan ağıza pazarlama tüketicilerin bağımsız ve objektif bilgi kaynağı olarak karşımıza çıkmaktadır. Ağızdan ağıza pazarlama tüketici kararlarını etkileyerek satın alma davranışını yönlendirmektedir. Geleneksel ağızdan ağıza pazarlama 1960 yılından bu yana araştırma konusu olsa da günümüzde teknolojik gelişimler dolayısıyla daha geniş ve kapsamlı olan elektronik ağızdan ağıza pazarlama kavramı yaygınlaşmıştır. Teknoloji ve internetin gelişimi, insanlara sosyal ortamlarda görüşlerini ve diğer tüketicilerin mal ve hizmet deneyimlerini paylaşmasına yani elektronik ağızdan ağıza iletişime olanak tanımaktadır.Elektronik ağızdan ağıza pazarlama etkinliği üzerinde yoğun bir ilgi vardır. Bu konuda birçok çalışma bulunmaktadır. Bu çalışma, internet kullanıcılarının bir ürün ya da hizmeti satın alırken sosyal ağlarda yaptıkları bilgi paylaşımı ve bu paylaşımları okurken tüketicileri motive eden faktörleri tespit etmeyi amaçlamaktadır.Anahtar Sözcükler: Ağızdan Ağıza Pazarlama, Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama, Sosyal Ağlarda Ağızdan Ağıza Pazarlama
dc.description.abstractNowadays, people are exposed to marketing messages which are carried out by lots of methods. Thus, the need of confidential advice has raised and consumers have been in search of different ways. At this stage, word of mouth marketing shows up as an independent and objective information source. Word of mouth marketing influences purchase behaviour by affecting consumer?s decision. Even though traditional word of mouth marketing has been a research subject since 1960, the concept of electronic word of mouth marketing, which is more comprehensive and wider, has become widespread due to the technological developments. The development of technology and internet enables people to share their opinions and product and service experiences on social networks; in other words, it facilitates electronic word of mouth communication.There is a deep interest on electronic word of mouth marketing activity, and there are a lot of studies about this subject. This study aims to focus on the way that internet users share information while purchasing a product or service and the factors that motivate consumers while reading these shared information.Key Words: Word of Mouth Marketing (WOMM), Electronic Word of Mouth Marketing (E-WOMM), Word of Mouth in Social Networks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnternette ağızdan ağıza pazarlama faaliyetini motive eden faktörler: Gümüşhane, Trabzon ve Giresun örneği
dc.title.alternativeThe motivation factors that effect word of mouth in internet: Sample of Gumushane, Trabzon and Giresun
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmGümüşhane
dc.subject.ytmTrabzon
dc.subject.ytmGiresun
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInteractive marketing
dc.subject.ytmSocial networks
dc.identifier.yokid10006036
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344599
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess