Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıcı, Ahmet Burhan
dc.contributor.authorÇinar Yolcu, Armağan
dc.date.accessioned2020-12-04T14:14:26Z
dc.date.available2020-12-04T14:14:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88797
dc.description.abstractKrizlere, can ve mal kayıplarına neden olan, zamanı önceden tespit edilemeyen afetler ülkemizde sıkça yaşanmaktadır. Maddi ve manevi kayıplar açısından büyük hasar veren 17 Ağustos ve 12 Kasım 1999 tarihlerinde meydana gelen depremler Türkiye'nin afet yönetimi ve kriz yönetimi açısından eksikleri olduğunu göstermiştir. Depremler sonrasında kanunlar, yönetmelikler ve planlar hazırlanmış, afet yönetimi açısından önemli gelişmeler yaşanmıştır. Ayrıca ülkemizde mevcut afet yönetimi anlayışı olan afetlerden sonra yara sarma ve kriz yönetimi anlayışının değişmesi gerektiği gerçeği ortaya çıkmıştır. Bu anlamda afetlerden önce hazırlık çalışmalarının yapılması gerekliliği, olası bir afete karşı kriz planlarının oluşturulması ve yerel yönetimlerin afet ve kriz yönetiminde daha etkin rol alması gerektiği ortaya çıkmıştır. Ülkemizin afet yönetimi anlayışındaki değişikliklerle ilgili önemli gelişmelerden olan 5902 sayılı `Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun` çıkarılmış ve ülkemizdeki afet yönetim sisteminde değişiklikler olmuştur. Bu kanun ile Başbakanlığa bağlı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı kurularak yetkilerin ve sorumlulukların tek elde toplanması sağlanmıştır. 1999 yılından sonraki afet ve kriz yönetimi alanında yaşanan gelişmeler 23 Ekim-9 Kasım 2011 tarihlerinde meydana gelen Van depreminden sonra uygulama alanı bulmuştur. Fakat 2011 yılında meydana gelen Van Depremi göstermiştir ki yaşanan gelişmelere rağmen afet ve kriz yönetimi açısından eksikliklerin devam ettiği ortaya çıkmıştır.Çalışmanın amacı bir afet ülkesi olan Ülkemizde büyük can ve mal kayıplarına neden olan 17 Ağustos 1999 Depremi ve 2011 Van Depremi kriz yönetimi ve afet yönetimi açısından incelenmiş, olumlu ve olumsuz örnekler ortaya konmuştur. Olası depremlerde etkin bir afet ve kriz yönetiminin yerleşmesini sağlayarak can ve mal kayıplarının en aza indirmek amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractUnpredictable disasters which cause crises, loss of life and property are commonplace in our country. The August 17 and November 12, 1999 earthquakes, both of which inflicted substantial damages in the way of pecuniary and intangible losses, have shown that Turkey has a deficiency in terms of disaster management and crisis management. Laws, regulations and plans were prepared after the fact and certain developments were achieved with regards to disaster management.It's has also became clear that the current mentality of the disaster management and methods that dealing with it crises should be changed. In this sense, its pretty significant that to make some preparation like being taken more active role by the local governments and occur crises plans in case of the any sudden disaster events. It's been introduced a new law ( 5902 law no. ) for disaster and emergency management presidency about its organization and functions. They've been some dramatic changes in disaster management system after the resolution has passed. With this law, disaster and emergency management authority AFAD has been established under the Prime Ministry to collect the authorities and responsibilities in one hand. The developments that has experienced in the field of disaster and crises management after the 1999 years lead to create a new application area with Van earthquake that took place on 23 October-9 November 2011. However, it was revealed with the Van Earthquake of 2011 that to the contrary of these developments, shortcomings continued to remain in terms of disaster and crisis management.As its aim, this study analysed the August 17, 1999 and 2011 Van Earthquakes, both of which caused substantial losses of life and property in our disaster-area country, in terms of crisis and disaster management, establishing favourable and unfavourable examples. It is intended to minimise loss of life and property for possible earthquakes through establishing effective disaster and crisis management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.title17 Ağustos 1999 depremi ile 23 ekim-9 Kasım 2011 Van depremlerinin kriz yönetimi açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of August 1999 earthquake and october 23-November 9 2011 Van earthquakes in terms of crisis management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-29
dc.contributor.departmentAfet Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEarthquake
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmEarthquake 17 August 1999
dc.subject.ytmVan
dc.subject.ytmDisaster management
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmNatural disasters
dc.identifier.yokid10182999
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498003
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess