Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraağaç, Hilmi
dc.contributor.authorÇelik, Nuran
dc.date.accessioned2020-12-04T14:11:09Z
dc.date.available2020-12-04T14:11:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88688
dc.description.abstractGünlük yaşam düzeninden manevi huzura kadar birçok konuda bireye fayda sağlayan inanma duygusu doğuştan başlar. Çocukluk dönemi kişiliğin şekillendiği ve ilerideki yaşamına yönelik birçok davranış kalıbını öğrendiği önemli bir gelişimsel basamaktır. Fıtratının gereği inanma duygusu kendisinde var olan çocuk yeterli düzeyde dini ve değerler eğitimi alamazsa ileride oluşturacağı kişiliği sağlam bir şekilde oluşmaz. İstenilen düzeyde inanç gelişiminin oluşması ancak olumlu ve bilimsel temellere dayalı bir dini eğitimle gerçekleşir.4 yaşında dini duyguları gelişmeye başlayan çocuğun 6 yaşına kadar ifadeleri somut olsa da çevresinin de etkisiyle Allah tasavvuru başta olmak üzere soyut içeriği olan iman esasları zihnini meşgul etmektedir. Çocukların büyürken kültürel ve tecrübelere dayalı öğrenecekleri dini bilgiler ilerleyen yaşamlarında zihinlerinde doldurulamayan boşluk ve yaşamlarında eksiklik olma ihtimalini doğuracaktır. Gelişim dönemleri göz önünde bulundurularak çocuğa verilecek din eğitimi onun zihin ve duygu dünyasına olumlu katkılar sağlayacaktır. Bireyin doğumundan ölümüne kadar hayatında var olan inanç esasları Kelamın ana konusunu oluşturmasından dolayı tezde inanç esasları hakkında kısa bilgiler verilmiş, araştırmaya konu olan 4, 5, ve 6 yaş grubu çocukların genel gelişim özelliklerine ve dini gelişimlerine detaylı bir biçimde yer verilmiştir. İman esaslarını yaşamlarında ve zihinlerinde nasıl tasavvur ettikleri tespit edilmeye çalışılan 50 çocuğa Allah ve Peygamber tasavvuru başta olmak üzere İslam dini, dua, melek, Kur'an-ı Kerim, ölüm, cennet kavramları üzerine açık uçlu sorular yöneltilmiş ve değerlendirmelerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe sense of belief that benefits the individual in many subjects ranging from daily life to spiritual peace begins from a young age. Childhood is an important developmental step in which the personality is shaped and learns many patterns of behavior towards future life. If the child who has a sense of faith in his or her own does not receive adequate education of religion and values, his / her personality will not be solidly formed in the future.The formation of the desired level of faith development only takes place with a religious education on the basis of positive and scientific foundations.Even though the statements of a 4-year-old child who began to develop religious feelings are concrete until the age of 6, with the influence of his environment, he keeps his mind busy with the principles of faith, which are abstract content, especially in terms of God's conception.when children growing up, the religious knowledge that children learn based on cultural and experiential knowledge will lead to a lack of space in their minds and a lack in their lives.Considering the developmental periods, the religious education that will be given to the child will contribute positively to the world of mind and emotion.Since the principles of belief in the life of the individual from birth to his death constitute the main subject of kalam, brief information about the principles of belief is given in the thesis.The general developmental characteristics and religious development of 4, 5, and 6-year-old children were included in the study in detail.50 children were asked questions about how they envisioned the principles of faith in their lives and minds. The concepts of Islam, religion, prayer, angel, Koran, death, and paradise, especially the idea of Allah and the Prophet, have been questioned and evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.title4-6 yaş grubu çocukların inanç esaslarını algılayış biçimleri
dc.title.alternativeForms of Faith perspectives for 4-6 age group children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-25
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10219883
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545793
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineKelam Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess