Show simple item record

dc.contributor.advisorPeker, İskender
dc.contributor.authorGüner Ertemoğlu, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-04T14:10:15Z
dc.date.available2020-12-04T14:10:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88658
dc.description.abstractGünümüzde işletmelerin varlığını verimli bir şekilde devam ettirebilmeleri müşteri memnuniyetini sağlamaktan geçmektedir. Bu anlayış hizmet sektörüne de hâkim olmaya başlamış olup; müşterilere daha iyi hizmet vermek, şikâyetlere daha basit ve hızlı çözümler üretmek ve müşterilerin memnuniyetini sağlamaya yönelik planlanmaktadır. Bu tez çalışmasında 81 İlde faaliyet gösteren Tüketici Hakem Heyetleri (THH) tarafından yürütülen iş ve işlemlerin daha kaliteli olmasını sağlamak amacıyla 2017 yılına ait veriler kullanılarak Tüketici Hakem Heyetlerinin göreli etkinlikleri Veri Zarflama Analizi tekniklerinden çıktıya yönelik ölçeğe göre sabit getiri (CCR) yöntemiyle tespit edilmiş ve performans değerlendirmesi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda 23 İl THH'nin (Ankara, Antalya, Aydın, Gümüşhane, İstanbul, Konya, Sinop vs.) etkin, 58 İl THH'nin (Adana, Çanakkale, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, İzmir, Kayseri, Samsun, Trabzon vs.) göreli etkin olmadığı sonucuna varılmıştır. Etkin olmayan İl Tüketici Hakem Heyetlerinin etkin olabilmeleri için önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractToday, businesses should meet the customer satisfaction to continue their existence productively. This comprehension starts to dominate also service industry; it plans towards providing better service to customers, finding more quick and easy solutions for complaints and meeting the customer satisfaction.In order to increase the quality of the works and processes governed by the Arbitration Committee for Consumer that is active in 81 provinces, within the scope of this thesis, the relative events of the Arbitration Committee for Consumer(ACC) are detected and the assessment of performance is done through the output of Constant Returns to Scale(CCR), which is one of the techniques of Data Envelopment Analysis by using the data from 2017. The study concludes that 23 proviences of ACC (Ankara, Antalya, Aydın, Gümüşhane, İstanbul, Konya, Sinop etc.) are not active, 58 proviences of ACC (Adana, Çanakkale, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, İzmir, Kayseri, Samsun, Trabzon etc.) are not comparatively active. The country Arbitration Committees for consumers which are not active are made a suggestion to make them active.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleVeri zarflama analizi ile hizmet sektöründe performans değerlendirme: Ticaret il müdürlükleri örneği
dc.title.alternativePerformance in seervice sector with data envelopment analysis: Example of trade provincial directorates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmData envelopment
dc.subject.ytmData envelopment analysis
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmArbitration committee for consumer problems
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid10231850
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537638
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess