Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Serkan
dc.contributor.authorAygül, Musa
dc.date.accessioned2020-12-04T14:06:37Z
dc.date.available2020-12-04T14:06:37Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88535
dc.description.abstractDünyada her yıl çok sayıda afet meydana gelmekte ve bu afetler binlerce kişinin hayatını kaybetmesine, yaralanmasına, maddi ve manevi kayıplar vermesine neden olmaktadır. Afetlerden en az etkilenenler afet öncesi hazırlıklarını yapan topluluklardır. Liseler geleceğin üniversite öğrencilerinin veya meslek gruplarının yetiştiği yerlerdir. Liselerde uygulanan etkin afet yönetimi ve eğitim sisteminin gelecek nesillere aktarılması demek aynı zamanda gelecek nesillerinde afetlere hazırlıklı olması anlamına gelmektedir.Bu tez kapsamında, Samsun'un Havza ilçesinde lise düzeyindeki öğrencilerin afet ve ilk yardım bilgi düzeyini belirlemek amacıyla bir araştırma ve değerlendirme yapılmıştır. Çalışmaya lise öğrenimi olan 6 farklı liseden öğrenciler katılmıştır. Anket çalışması, kişisel bilgiler 8 soru, ilk yardım bilgi düzeyi 20 soru ve temel afet bilinç düzeyi 20 soru olmak üzere toplam 48 sorudan oluşmaktadır. Ankete 557 erkek, 475 kadın olmak üzere toplam 1032 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların ilkyardım ve afet bilgi puanları değerlendirildiğinde her ikisinde de istatistiksel olarak anlamlı bir sonuca ulaşılmıştır. İlkyardım bilgi puanı 60,13±16,73 olarak afet bilgi puanı ise 74,52±22,14 olarak bulunmuştur (P<0,05).Analizlerden elde edilen bulgular neticesinde, Havza'daki lise öğrencilerinin ilk yardım bilgi puanlarının orta düzeyde olduğu, kırsal kesimlerde ise düşük seviyede olduğu saptanmıştır. İlk yardım bilgi ve becerisinin kazandırılması için eğitimlerin belirli bir müfredat içerisinde verilmesi ve tatbikatlar ile sürekliliği sağlanmalıdır. Özellikle eğitim ve tatbikatlara kırsal kesimler dahil edilmelidir.Anahtar Kelimeler: Afet, Afet Bilinci, İlk Yardım, Samsun-Havza
dc.description.abstractMany disasters occur every year in the world and these disasters cause thousands of people to lose their lives, injure them and cause material and moral losses. The least affected by the disasters are the communities that make their preparations before the disaster. High schools are institutions where the university students of the future or professional groups are trained. The transfer of effective disaster management and education system implemented in high schools to future generations also means being prepared for disasters in future generations.Within the scope of this thesis, a research and evaluation has been carried out to determine the disaster and first aid knowledge level of high school students in Havza district of Samsun. Students from 6 high schools with high school education participated in the study. The questionnaire consists of 48 questions, 8 of which are personal information, 20 questions of first aid knowledge level and 20 questions of basic disaster awareness. A total of 1032 students, 557 boys and 475 girls, participated in the survey. When the first aid knowledge scores of the participants were evaluated, a statistically significant result was reached, and the first aid knowledge score was calculated as 60.13±16.73. When the disaster information points were evaluated, a statistically significant result was reached and the disaster information score was found to be 74.52±22.14 (P <0.05).As a result of the findings obtained from the analyses, the disaster awareness and basic first aid levels of the students studying at the high school level in the basin were determined, and in this context, the studies to be done to determine the deficiencies and the deficiencies were proposed.Keywords: Disaster, Disaster Awareness, First Aid, Samsun-Havzaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectJeofizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectGeophysics Engineeringen_US
dc.titleLise öğrencilerinin afet bilinci ve temel ilk yardım bilgi düzeylerinin belirlenmesi: Samsun-Havza örneği
dc.title.alternativeDetermination of disaster awareness and basic first aid knowledge levels of high school students: Example of Samsun-Havza
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-06
dc.contributor.departmentAfet Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10245464
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629281
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess