Show simple item record

dc.contributor.advisorKalkışım, Hasan Mahmut
dc.contributor.authorÇetin, Murat
dc.date.accessioned2020-12-04T14:04:44Z
dc.date.available2020-12-04T14:04:44Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88472
dc.description.abstractÇalışmanın temel amacı; sosyal medya kullanımının bireylerin siyasi görüş ve tercihlerine etkisi olup olmadığına açıklık getirmektir. Sosyal medya platformlarının kitleleri harekete geçirme özelliğini de ele alan bu çalışmada söz konusu problem ilk olarak medya ve siyaset bağlamında tartışılmaktadır. Çalışma; sosyal medya platformlarının siyasal yapıları yeniden oluşturma gücüne sahip olup olmadığı konusuna da değinmektedir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde siyaset kavramı üzerinde durularak bazı tanımlara yer verilmiş ve siyasi katılımı etkileyen faktörlere açıklık getirilmiştir. İkinci bölümde ise; sosyal medya konusu üzerinde durularak bu terim kavramsal olarak ele alınmış ve siyasetle olan yakın ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. Son bölüm ise çalışmanın araştırma bölümünü oluşturmaktadır. Araştırma yöntemi olarak anket uygulama yöntemi seçilmiştir. Anket çalışması; açık uçlu sorulardan oluşan dört farklı grup altında toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler yani araştırmanın örneklemi ise; Gazi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi gibi Türkiye'nin köklü üniversitelerinin de aralarında bulunduğu 130 farklı üniversitede öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır.
dc.description.abstractThe main purpose of the study is; To clarify whether the use of social media has an impact on individuals' political views and preferences. In this study, which also deals with the ability of social media platforms to mobilize the masses, the problem is first discussed in the context of media and politics. In this study; It also addresses the issue of whether social media platforms have the power to recreate political structures.The study consists of three parts. In the first part, by focusing on the concept of politics, some definitions are given and the factors affecting political participation are clarified. In the second part; By focusing on the issue of social media, this term is conceptually addressed and its close relationship with politics is tried to be explained.The last part is the research part of the study. Questionnaire application was chosen as the research method. Survey study; It was gathered under four different groups of open-ended questions. If the students participating in the research ie the sample of the research; Gazi University, Istanbul Technical University, Istanbul University, Marmara University, as well as established universities of Turkey's Uludag University were selected from 130 students studying in different universities, includingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleSosyal Medya Kullanımının Bireylerin Siyasal Katılımı Üzerindeki Etkileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
dc.title.alternativeEffects of Social Media Usage on Political Participation of Individuals: A Research on University Students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-14
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10319608
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineYönetim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess