Karayolları 11. bölge müdürlüğü yol ağındaki heyelanlar ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karayolları teşkilatı, ülkemizin büyüme stratejileri doğrultusunda yol ağını geliştirmektedir. Bu kapsamda hazırlanan projeler ve yapılan uygulamalar özellikle Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerinde birçok sorunu da beraberinde getirmektedir. Yüksek standartlı yolları bu bölgelerimizde hayata geçirmek, geoteknik koşulların çok iyi irdelenmesini gerekli kılmaktadır. Yol yapım aşamasında ya da daha sonra gerçekleşen heyelanlar ülke ekonomisine büyük yük getirmektedir. Ayrıca ulaşım ve trafik güvenliğini de ciddi anlamda tehdit etmektedirler. Bu tez çalışmasında Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü sorumluluk bölgesinde bulunan illerdeki karayolu güzergahlarında, mevcut veya potansiyel her türlü kayma hareketi (sayısı, hareket eden zemin cinsi, hareketin tipi, nedenleri, su durumu v.b.) araştırılmış; bölgede yer alan illere göre dağılımı, illerin topoğrafik ve jeolojik yapısına göre heyelan türlerinin farklılıkları tespit edilmiştir. Bu çalışma ile yeni yol projelerinde veya yapım aşamasındaki yollarda karşılaşılabilecek heyelanlar hakkında bilgiler vermek ve kayıpların azaltılmasına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Çalışmanın sonunda bölgedeki bir heyelan sahası ile ilgili stabilite analizi yapılarak farklı çözüm önerileri getiren bir heyelan raporu sunulmuştur. Highway organization develops road network in line with the growth strategy of our country. In this context, the projects prepared and made applications brings with it many problems, especially in the Blach Sea and Eastern Anatolia regions. To put into practice the high standart roads in these regions pins down studying very well geotechnical conditions. Landslides occurred road building stage or later bring great burden to the national economy. They also threaten seriously in the transportation and traffic safety. In this thesis, all kinds of existing or potential landslide in road network of Highways organization 11. Region were investigated (the number, moving soil type, type of movement, causes, water availability, etc); distribution according to provinces in the region and differences in types of landslides according to topographic and geological structure of the provinces have been identified. The aim of this study is to give information about landslides that may be encountered in new or existing roads and contribute to the reduction of losses. At the end of the study, performing stability analysis a landslide report suggesting different solutions about a landslide area in the 11. Region is submitted.
Collections