Öğrenme ortamlarında, fen ve teknoloji öğretmenlerinin motivasyon uygulamaları ve karşılaştıkları sorunların belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarama (survey) yönteminin kullanıldığı araştırmada fen öğretiminde öğretmenlerin gerçekleştirdiği motivasyonel uygulamalar ve bu uygulamaların öğrenci öğrenme ortamlarına göre betimlenmesi yapılmıştır. Bu çerçevede literatür taranarak 3'lü likert tipi bir anket formu hazırlandı. Bu anket uzmanların görüşleri doğrultusunda düzenlendi. Ankette öğrenme ortamlarına yönelik 45, öğretmenlere yönelik 5 ve toplamda 50 madde bulunmaktadır. Anket çalışmasının ön uygulaması/pilot uygulaması Giresun il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan, rastgele seçim sonucu belirlenen 30 fen ve teknoloji öğretmeni üzerinde uygulanmış ve gerekli güvenirlik analizleri yapılarak crobach-alfa katsayısı .96 olarak hesaplanmıştır. Anketin asıl uygulama çalışması 2011–2012 eğitim- öğretim yılında Düzce il ve ilçe merkezlerinde rastgele seçilmiş ilköğretim okullarında görev yapan 121 fen ve teknoloji öğretmenine uygulanarak yapılmıştır. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin verdikleri cevaplar ışığında veriler elde edilmistir. Veriler SPSS programıyla (f) frekans, (%) yüzde, ( ) aritmetik ortalama yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi ile şu sonuçlar elde edilmiştir: Öğretmenlerin, fen öğretimini öğrencinin hayatının her alanına yeteri kadar yayamadıkları ve bu yönde çeşitli sorunlar yaşadıkları anlaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre fen öğretimini öğrencinin hayatında her alana yayabilmek ve öğrenme motivasyonunu sağlayabilmek için genel olarak öğretmenler; % 61 ekonomik, % 58 okul dışı öğrenme ortamlarının (bilim-teknoloji merkezleri ve müze, doğa ve canlılık, yaşamsal alan veya günlük yaşam) yetersizliği, % 48'i zaman yetersizliği, % 44'ü müfredat ile ilgili sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin fen eğitimiyle ilgili yapılan güncel çalışmaları kısmen takip ettikleri, fen ve teknoloji ders kitaplarının öğrenci motivasyonunu artırmada yeterli içeriğe sahip olmadığını düşündüklerini ve fen ve teknoloji müfredat programında öğrencilerin öğrenme ortamlarına yönelik motivasyon uygulamalarına kısmen yer verildiğini düşündükleri tespit edilmiştir. Description (Survey) method is used in this research. In this research, we examined the topics on teachers' motivational performs of the evaluation made by student learning environments. In this context, a three likert-type questionnaire is prepared by literature and exper viewer which article 45 for learning environment and article 5 questions for teacher. Preliminary study of the questionnaire was made on 30 science and technology teachers who were randomly selected from primary schools at Giresun city. Reliability analysis was made and crobach-alpha coefficient was calculated as .96. The inner study of the survey was applied to 121 science and technology teachers who were randomly selected from primary schools at Düzce province and district centers in 2011-2012 academic year. The data were obtained in the light of the answers given by teachers of science and technology. For the overall aim of the research; the required statistical analysis of the data collected by questionnaires from the SPSS program was utilized.In this context in the research; frequency (f), percentage (%), (X), arithmetic mean, analysis were used. İn the research process, the following results were obtained by the analysis of the data from the research: it is concluded that the teachers aren't able to spread the motivational practices in science teaching to all aspects of student life and they face with various problems and lack opportunity. According to the study, in order to ensure motivation of students and spread to all aspects of student life; they face with various lack opportunity that mostly 61% of economic, 58% lack of out of school learning environments (science-technology centers and museums, nature and vitality or daily life), 48% lack of time, 44% encountered problems in the curriculum that they are indicated. In addition, teachers are following at least partially doing studies about the education of science, and they think does not have enough content that increasing students' motivation in science and technology textbooks that resaults are reached. In addition teachers, science curriculum for students' affective learning are was covered partly motivational practices.
Collections