Kavram karikatürlerinin ve kavramsal değişim metinlerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin başarılarına, kavramsal değişimlerine ve tutumlarına etkisinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin `Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi` ünitesine yönelik sahip oldukları alternatif kavramlarının giderilmesine, başarılarına ve astronomiye yönelik tutumlarına kavram karikatürleri ve kavramsal değişim metinlerinin etkisini karşılaştırmaktır. Çalışma yarı deneysel araştırma yöntemine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Van'ın bir ilçesinde bulunan yatılı bölge ortaokulunun 7. sınıflarından biri deney 1 (N=31) diğeri deney 2 (N=22) grubu olmak üzere toplam 53 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; `Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi` ünitesi başarı testi, `Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi` ünitesi kavram karikatürü testi, astronomi tutum ölçeği ve kavramlar hakkında mülakattan faydalanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Nicel veriler; SPSS 15.0 paket programında bağımlı t-testi ve bağımsız t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışmada kavram karikatürlerin kavramsal değişim metinlerine oranla alternatif kavramların giderilmesinde daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda bu araştırmadan farklı olarak; kavram karikatürleri ve kavramsal değişim metinlerinin kavramsal değişime etkisinin farklı kavram testleri ile karşılaştırılması ve farklı çağdaş öğretim yöntemlerinin astronomi konu ve kavramlarının öğretilmesinde başarıya, kavramsal değişime ve tutuma etkilerinin karşılaştırılmasına yönelik araştırmaların yapılması önerilebilir. The purpose of this study was to compare the effectiveness of concept cartoons and conceptual change tests on removing the secondary school 7th grade students` alternative concepts about The Solar System and Beyond: Space Puzzle Unit, achievements and attitudes towards astronomy. This study was carried out according to Quasi-Experimental Research Method. The sample of this study consists of 53 (N Experiment group 1= 31; N Experiment group 2=22) 7th grade students of a boarding secondary school located in the district of Van. In this study, `The Solar System and Beyond: Space Puzzle` Unit Achievement Test, `The Solar System and Beyond: Space Puzzle` unit concept cartoon test, astronomy attitude scale and interview about the Concept have been used as data collection tool. The descriptive analysis was used for the qualitative data analysis. The quantitative data was analyzed by the dependent t-test and the independent t-test with the SPSS 15.0. In this study, it is found that the concept cartoons are more effective than conceptual change texts on removal of students' alternative concepts. In conclusion, as distinct from this study it is suggested that the effectiveness of the concept cartoons and the conceptual change texts can be compared with a different data collection tools and more researches about comparison of the effects of different contemporary teaching methods in achievement, conceptual change and attitude on astronomy issues and concepts can be done.
Collections