Fen bilimleri derslerinde merhamet eğitimi üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma da Fen Bilimleri 7. sınıf ` Canlılar ve Hayat` öğrenme alanı `İnsan ve Çevre` ünitesi kapsamında öğretim programına ek olarak hazırlanan çeşitli etkinliklerle öğrencilerin merhamet duygusuna/değerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Giresun ilinin Dereli ilçesine bağlı bir köy ortaokulunda 7. sınıfta öğrenim gören deney grubu 17 (12 kız, 5 erkek), kontrol grubu 17 (11 kız, 6 erkek) toplam 34 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma 7. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programında `Canlılar ve Hayat` öğrenme alanındaki `İnsan ve Çevre` ünitesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda öğretim programının öngördüğü şekilde dersler işlenmiştir. Deney grubunda ise araştırmacı tarafından merhamet eğitiminin kazandırılmasına yönelik zenginleştirilmiş bir içerik ve etkinlik programı uygulanmıştır. Bu kapsam da içerik ve etkinlikler görseller, video, yaratıcı drama, çalışma yaprağı, bitki dikimi, poster, afiş, istasyon, evde canlı beslenmesi, hikâye tamamlama, kompozisyon yazma gibi birçok aktiviteyi içermektedir. Uygulama Mayıs ayının ilk haftası başlamış; Haziran ayının ilk haftasını kapsamak üzere toplam beş hafta sürmüştür. Uygulamaya başlamadan önce deney ve kontrol grubuna bir hafta önce merhamet anketi uygulanmıştır. Daha sonra 5 hafta boyunca deney grubu ile içerik etkinlikleri yürütülmüştür. Uygulama tamamlandıktan sonra son merhamet anketi her iki gruba da tekrar uygulanmıştır. Ölçme aracının demografik özellikler kısmında 16 kapalı uçlu soru bulunmaktadır. İkinci kısım ise öğrencilerin merhamet duygusunun ne düzeyde geliştiğini tespit etmeye yarayan 15 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen merhamet anketinden elde edilmiştir. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde cevapları aranan alt problemlere yönelik merhamet anketi ile elde edilen veriler içerik analiziyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda deney grubu ile yapılan aktivitelerin öğrencilerin merhamet duygusunu/değerini olumlu yönde geliştirdiği görülmüştür. Fen Bilimleri dersinde yapılan bu etkinliklerin öğrencilerin derslere olan bakış açılarını değiştirdiği tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer sonucu ise merhamet duygusunun/değerinin `Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi`, `Sosyal Bilgiler` dersleri dışında da geliştirilebileceği görülmüştür. Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan diğer üniteler kapsamında da kazanımlar incelenerek farklı yöntem teknikler ile merhamet değeri gibi diğer değerlerde öğrencilere kazandırılabilir. Fen Bilimleri derslerinde uygulanan programdaki etkinlikler öğretim programına konularak sürekli hale getirilebilir. The purpose of this study was to search the effect of feelings/moral for students' affection with the various activities prepared additively to curriculum as a part of Science subject upon 7th grade `Human and Environment` unit in the learning domain `Living beings and Life` . Pre test- post test control group quasi-experimental design was used in the study.The study was carried out with 17 (12 girls,5 boys) for experimental group,17 (11 girls, 6 boys) for control group thirty four students in total from 7th grades in 2012-2013 academic year in a secondary school which is located in a village in Dereli, Giresun. This study was realized as a part of `Human and Environment` unit in the learning domain of `Living Beings and Life` in the curriculum of Science Subject for 7th grade. Lessons were taught as predicted in curriculum in control group.On the other hand , enriched content and event schedule was conducted in experimental group by researcher to raise feeling for affection. In this context, content and activities involve lots of activities like visual,video, creative drama, worksheet, planting herb, poster, banner, station teaching, feeding pets at home, completing story,writing composition.Research continued for 5 weeks starting from the 1st week of May to 1st of June. Before starting study, affection questionnaire was carried out to experimental and control group a week ago.Then, content activities were conducted with experimental group during 5 weeks. After completed the study, the last affection questionnaire was conducted again to both group. There are 16 close end questions in demographic features part of measurement tool. 2nd part consists of 15 open- ended questions that work for determine in which degree the students' feeling of affection grow. Research data was obtained from the affection questionnaire designed by reseacher. The data obtained from affection questionnaire for sub problems within the frame of main purpose of study was analyzed with content analysis. At the end of the research, it was revealed that activities performed with experimental group, improved students' feeling/moral for affection positively.It was found that this activities carried out in Science Subject,changed the students' point of views for lessons. It was revealed that feeling/moral for affection can be improved except from `Religion Lesson` and `Social Studies`.Other morals, like affection moral, can be taught to students with different method and techniques by analzying acquisitions within other unites in curriculum of Science Subject. Activities such as activities used in Science Subject, can be perpetuated by adding them in curriculum.
Collections