Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesinde kavramsal değişim sağlamalarında farklı kavramsal değişim yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş rehber materyallerin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesindeki konu ve kavramlarına yönelik kavramsal değişim sağlamalarında farklı kavramsal değişim yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş rehber materyallerin etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemi Ağrı İli Patnos İlçesindeki Vali Yusuf Yavaşcan Ortaokulu'nun 8. sınıfında öğrenim gören toplam 40 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada ön test-son test dizaynlı yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Deney grubunda farklı kavramsal değişim yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş rehber materyallerle kontrol grubunda ise mevcut materyaller kullanılarak uygulamalar yürütülmüştür. Araştırmada veriler, Maddenin Halleri ve Isı-Sıcaklık Kavram Testi (MHISKT) ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. MHISKT'den elde edilen verilerin istatistiksel analizleri öğrencilerin ön ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir (t= 1,809, p > .05, η2=0,38). Başka bir ifadeyle öğrencilere farklı kavramsal değişim yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş rehber materyallere dayalı yapılan öğretim, onların son test puanlarında ön teste göre anlamlı derecede bir artışa sebep olmuştur. Araştırmada hazırlanan öğretim materyallerinin öğrencilerin, `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesindeki konu ve kavramlarda sahip oldukları kavram yanılgılarının giderilerek olumlu yönde kavramsal değişim gerçekleştirmelerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Farklı kavramsal değişim yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş rehber materyallere dayalı yapılan öğretimin farklı disiplinlerde ve konularda da etkililiğinin araştırılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Maddenin halleri ve ısı, sıcaklık, Farklı kavramsal değişim yöntem ve teknikler, Kavram yanılgısı, Kavramsal değişim. The aim of this study is to analyze the effect of guiding materials enriched with different conceptual change methods and techniques on secondary school 8th grade students' to provide them a conceptual change in their view of the unit `The states of Matter and Heat`. The sample group of the study consists of 40 8th grade students who have been studying at Vali Yusuf Yavaşcan Secondary School in Patnos in Ağrı. In the study pre test and post test designed quasi-experimental method is used. The practises are carried out by using different conceptual change methods and techniques with the experimental group and existing materials with the control group. In the study the data is gathered by using the concept test of `the states of matter and heat` (TSMH) and semi-structured interview forms. The statistical analysis of the data gathered by TSMH indicates that there is a significant difference between the the students' pre and post tests results (t= 1,809, p > .05, η2=0,38). In other words, students get substantially higher grades in their post test compared to their pre test score by using the guiding materials enriched with different conceptual change methods and techniques. The materials used in the study are crucially important for the students to square accounts about the unit `The states of Matter and Heat` and they help them to have a better conceptual change about the unit. It is suggested that the effect of teaching based on the guiding materials enriched with different conceptual change methods and techniques should be analyzed in other disciplines and subjects.Key Words: The states of Matter and Heat, Temperature, Different conceptual change methods and techniques, Misconception, Conceptual Change
Collections