Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile fen konularını günlük yaşamla ilişkilendirme becerileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaokul 7. sınıfta okuyan öğrencilerin öğrenme stilleri ile fenkonularını günlük yaşamla ilişkilendirebilme becerileri arasında bir ilişki olupolmadığı araştırılmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılında Giresunmerkez, ilçe ve köylerinde bulunan ortaokullardaki 7. sınıf öğrencileriylegerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilere Kolbtarafından geliştirilen öğrenme stilleri ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilengünlük yaşamla ilişkilendirme testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.00istatistik paket programında istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen verileregöre öğrencilerin öğrenme stilleri ölçeğinden elde edilen puanlara göre belirlenenöğrenme stilleri ile günlük yaşamla ilişkilendirme testi puanları (p< .05) arasındaanlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Bu anlamlı farklılığın yerleştiren vedeğiştiren öğrenme stiline göre ayrıştıran öğrenme stili lehine ve değiştiren öğrenmestiline göre de özümseyen öğrenme stili lehine olduğu tespit edilmiştir. Ayrıcaöğrencilerin öğrenme stillerinin günlük yaşamla ilişkilendirme becerileri üzerindekietki değerleri de bu durumu desteklemektedir. In this study, it was investigated whether there is a relationship between the7th grade secondary school students' learning styles and the associating skills thescience subjects to daily life. The study was carried out in 2012-2013 academic yearsbetween the 7th grade secondary school students who study at the city, towns andvillages of Giresun. As data collecting tool, learning style inventory developed byKolb and the associating with daily life test developed by the researcher were appliedto students in the study. The data were analyzed with SPSS 15.00 statistical packetprogram statistically. According to the obtained data it was determined that there is asignificant difference between the students' Learning Styles (LS) and the associatingwith daily life test scores (p< .05). It was determined that there is a significantdifference according to accommodator and divergent LS in favour of converged LS.Also there is a significant difference according to divergent LS in favour ofassimilator LS. Furthermore effect sizes values of students' LS on associating withdaily life abilities support this situation.
Collections