Oyun temelli etkinliklerin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisi: Işık ve ses ünitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6.sınıf fen bilimleri dersi ışık ve ses ünitesinde kullanılan oyun temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarıları, motivasyonları ve tutumları üzerine etkisini incelemektir. Yarı deneysel desene göre tasarlanan bu araştırma, Giresun ili merkezinde bulunan bir ortaokulun iki farklı 6. sınıf şubesinde gerçekleştirilmiştir. Bu iki şube deney ve kontrol grubu olarak seçkisiz atama yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen açık uçlu sorulardan oluşan nitel verilerle de desteklenmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen 6. sınıf Işık ve Ses ünitesine yönelik akademik başarı testi, Tuan, Chin ve Shieh'in (2005) tarafından hazırlanan ve Türkçeye Yılmaz ve Huyugüzel Çavaş (2007) tarafından çevrilen fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeği ve Baykul (1990) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde cevapları aranan alt problemlere yönelik akademik başarı testi, fen öğrenimine yönelik motivasyon ve tutum ölçeği ile toplanan verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Uygulama hakkında açık uçlu sorularla elde edilen öğrenci görüşleri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Nicel ifadelerle ilgili veriler tablolar haline getirilip bağımsız değişkenler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı t testiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları, fen öğrenimine yönelik motivasyonları ve derse karşı tutumları kontrol grubu öğrencilerinin puanlarına göre daha yüksek olduğu, cinsiyetin başarı ve motivasyona etkisi olmadığı ancak derse karşı tutumlarının kız öğrenciler lehine olumlu tutum geliştirdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Oyun Temelli Öğrenme, Fen Başarısı, Motivasyon, Tutum, Işık ve Ses Ünitesi The purpose of this research is to examine the effects of game-based activities, which are used in light and science units in middle school 6th grade level, on the academic achievements, motivations and attitudes of students. This research was design as quasi-experimental model and it was conducted in two different classrooms in the center of Giresun. These two classrooms were identified by means of an unselected assignment as an experimental and control group. Quasi-experimental design with pretest-posttest control group from experimental research model was supported with qualitative data which is composed from open-ended questions. As a data collection tool in this research; The academic achievement test for the 6th grade Light and Sound unit developed by the researcher, the motivation scale for science learning which was prepared by Tuan, Chin and Shieh (2005) and it was translated to Turkish by Yılmaz and Huyugüzel Çavaş (2007), and attitude scale which was developed by Baykul (1990) was used. SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) package program was used for the academic achievement test for the sub-problems that were searched for in the general purpose of the research, the statistical solutions of the data collected by motivation and attitude scale for science learning. Content analysis was used for the analysis of open-ended questions which have reflect students' views about implementation. Quantitative statements were made into the tables, analyzed by t test whether there was a significant difference between the independent variables. According to the results of the research, it was seen that the students in the experimental group had higher academic achievement, motivation towards science learning and attitudes towards the lesson compared to the scores of the students in the control group. Gender had no effect on success and motivation but their attitudes towards the lesson improved positive attitudes in favor of the female students.Key Words: Game-Based Activity, Science Education, Motivation, Attitude, Academic Achievement
Collections