Probleme dayalı öğrenme yöntemi ile geliştirilmiş 5E öğretim modelinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına yönelik etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde maddenin tanecikli yapısı ve karışımlar konusu ile ilgili hazırlanmış probleme dayalı öğrenme yöntemi ile geliştirilmiş 5E öğretim modelinin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına yönelik etkilerini belirlemektir. Araştırma, 2016-2017 eğitim öğretim yılı Giresun ili, Doğankent ilçesindeki 7. sınıfta okuyan 40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Kontrol ve deney grupları olmak üzere iki grup oluşturulmuş, kontrol grubunda dersler fen bilimleri mevcut programı 5E öğrenme yöntemi ile işlenirken, deney grubunda ise 5E öğrenme yönteminin derinleştirme aşamasında probleme dayalı öğrenme yöntemi verilerek dersler işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak hem deney hem de kontrol gruplarına ön test ve son test olarak başarı testleri ve Fen'e karşı tutum ölçekleri uygulanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 16.0 paket programı kullanılarak verilen analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda başarı testlerinin deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık oluşturduğu ve bu farklılığın da deney grubu lehine olumlu sonuçlandığı tespit edilmiştir. Tutum ölçekleri sonuçları incelendiğinde ise probleme dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunda olumlu yönde anlamlı bir farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar sözcükler: Fen bilimleri, probleme dayalı öğrenme, 5E öğrenme modeli This study's aim is to determine the effect of academic achievement and attitudes on the students of prepared problem based learning method and improved 5E learning model related with the topic of subgrain Structure of substance and mixture in the lesson Sciences of the 7th grade students. The study is made in the county of Doğankent of Giresun on the 7 th grade students in 2016-2017 academic year. Two groups are created such as control and experiment. Whereas the lesson are taught with current Science program in the control group, the lessons in the experiment group are taught giving problem based learning method in the deepening stage of 5E learning model. Achievement tests as pretest-posttest and the manner scales towards Science are practiced on both control and experiment groups as data collection tool. The test is brought about using SPSS 16.0 package program in order to analyze datas. İt is confirmed that there is the significant difference between the experiment and control groups of achievement groups at the end of the study. And then, it is determined that this difference is ended up positive on behalf of experiment group. When the manner scales are examined, it is showed that there is a signisicant difference possitively in the control group practising problem based learning method.Key words: Science, problem based learning, 5E learning model.
Collections