Fen eğitiminde hayvanat bahçelerine düzenlenen planlı bir gezinin öğrenme üzerine etkisi ve gezi süreciyle ilgili öğrenci görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, informal öğrenme ortamlarından biri olan hayvanat bahçelerine yapılan planlı bir gezinin öğrenme üzerine etkisinin araştırılması ve öğrencilerin gezi hakkındaki görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Bu amaçla hem nitel hem nicel verilerden yararlanıldığı için karma desenlerden gömülü desen kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Giresun ilinde bir ortaokulda öğrenim gören 15 beşinci sınıf öğrencisi seçilmiştir. Araştırmanın nicel kısmı tek grup öntest-sontest deneysel desen modeline göre tasarlanmıştır. Bu kısımda veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak hazırlanan, `Hayvanlar` konusuyla ilgili akademik başarı testi çalışma grubuna öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Verilerin SPSS paket programında analiz edilmesi sonucunda; Wilcoxon işaretli sıralar testi sonuçlarına göre öğrencilerin ön test akademik başarı puanları ile son test akademik başarı puanları arasında son test lehine anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir (Z=3,065; p=.002<.05). Araştırmanın nitel kısmında ise; öğrencilerin gezi hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla geziden sonra, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile öğrencilerle görüşülmüş ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemek için gezi öncesinde ve sonrasında kavram haritaları çizdirilmiş ve kavram yanılgılarının öntest-sontest frekansları karşılaştırılmıştır. Verilerin analiz edilmesiyle ulaşılan sonuçlara göre, iyi planlanmış bir hayvanat bahçesi gezisinin öğrenme üzerinde olumlu etkisi bulunmaktadır. Öğrenciler, gezi faaliyetini eğlenceli ve bilgilendirici bulmuşlar, eğlenerek daha iyi öğrendiklerini ifade etmişler ve gezi öncesi hayvanat bahçesi ile ilgili broşürleri ve gezi sırasında öğretmenlerinin rehberliğini faydalı bulduklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçların yanında, hayvanat bahçesi gezisinin; bazı kavram yanılgılarını giderdiği, bazı kavram yanılgıları üzerinde ise etkisinin olmadığı görülmüştür. In this study, researching the effect of a planned trip to zoos, one of the informal learning environment, on learning and taking students' opinions about the trip were aimed. In accordance with this purpose, from mixed designs, embedded designs were used because both qualitative data and quantitative data were used. In 2013-2014 academic year, 15 fifth grade students who education in Avluca Sht. Ahmet Keskin Secondary School were chosen as a working group. The quantitative part of the research was designed according to one group pre-test post-test experimental design. In this part, as a data collection tool, academic achievement test `Animals`, which was prepared by researcher by taking expert opinion, was used and implemented as pre-test and post-test on the working group. The data obtained were analyzed with the help of SPSS program. According to Wilcoxon Signed Ranks Test results, it was specified that there was a significant difference between the students' pre-test and post-test academic achievement scores, being on post-test's side (Z=3,065; p=.002<.05).In the qualitative part of the research, with the aim of designating the students' views about the trip, students were interviewed with semi-structured interview form prepared by researcher after the trip and the data obtained from the interview were evaluated with content analysis method. In order to identify students' misconceptions, before and after the trip, students were gotten to draw concept maps and the misconceptions' pre and post-test frequencies were compared. According to the results which was collected in the process of research with the data's being analyzed, a well-conceived zoo trip has a positive effect on learning. Students have found the trip activity entertaining and informative, stated that they learn better when having fun, indicated that they, before the trip, have found the brochures about the zoo and their teacher's guidance during the trip quite beneficial. It has been seen that zoo trip has removed some misconceptions and had no effect on some of them.
Collections