5E modeline göre planlanmış sınıf dışı öğretim etkinliklerinin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, sınıf dışı ortamlar için 5E öğretim modeline göre hazırlanmış ders planlarının öğrencilerin Fen Bilimleri dersi akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Çalışmamız 12'si kontrol, 13'ü deney grubu olmak üzere toplam 25 öğrenci ile araştırmacı tarafından geliştirilen ''Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş Ünitesi Akademik Başarı Testi'' kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Deney grubunda %61,5 Erkek, % 38,5 kız öğrenci bulunmaktadır. Kontrol grubunda öğrencilerin %66,7'si, deney grubunda ise %76,9'u taşımalı sistemle eğitim görmektedir. Çalışma ön test son test kontrol gruplu deneysel desene göre gerçekleştirilmiş, deney grubunda sınıf dışı ortamlar için 5E öğretim modeline göre hazırlanmış öğretim etkinlikleri uygulanırken, kontrol grubunda öğretim programının belirttiği şekilde dersler işlenmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ''Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş Ünitesi Akademik Başarı Testi'' ile elde edilmiştir. Araştırmanın verileri Mann Whitiney U testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda uygulama başlamadan önce yapılan ön test sonuçlarına göre deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Deney grubuna yapılan uygulama sonrası her iki grup da son test puanını anlamlı şekilde arttırmıştır. Deney grubu son test puanlarının kontrol grubuna göre daha fazla arttığı, iki grup arasındaki meydana gelen bu farklılaşmanın istatistiksel açıdan da anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Araştıma bitiminden 3 ay sonra deney ve kontrol grubuna uygulanan kalıcılık testi verilerinin analizleri sonucunda deney grubu lehine olan farklılaşmanın kalıcı olmadığı görülmüştür In this study, the effect of lesson plans prepared according to 5E teaching model on students academic achievements and permanence of science courses has been studied for out of class environment.Our study was conducted with a total of 25 students (12 persons control and 13 persons experimental group). Our study was made by using ''Our World, The Moon and Source of Life, The Solar Unit Academic Achievement Test.There are 61.5% male and 38.5% female students in the experimental group. 66.7% of students in the control group and 76.9% in the experimental group are educated by using mobile teaching. The study was contucted according to the experimental model with the preliminary test and final test. In the experimental group, whille teaching activities prepared according to the 5E teaching model are used for out-of-class environtments. In the control group, courses were taken as indicated by the curriculum. The data of study was developed by the researcher was abtained by ''Our World, The Moon and Life Source, Solar Unit Academic Achievement Test''. The data of study was analyzed weet the Mann Whitiney U Test. The results of study showed that there was no significant difference between the experimental and the control groups according to the preliminary test results before the application started. After the application to the experimental group, bath groups increased their final test score significantly. The experimental group found that the final test scores increased more than the control groups and this differentation between two groups was significant statistically. 3 months after the and of the research, it was observed that the differentation in favor of the
Collections