Farklı yazma aktivitelerinin kullanımının 8. sınıf basit makineler konusunda öğrenci başarı ve tutumuna etkisinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öğrenme amaçlı farklı yazma aktivitelerinden mektup yazma, şiir yazma ve özet yazmanın ortaokul 8.sınıf öğrencilerin akademik başarısına ve Fen Bilimleri dersine olan tutumlarına etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma yarı deneysel olarak dizayn edilen bir çalışma olup Muş ilinin merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında 4 ayrı (A, B, C, D) sınıftan 98 tane 8. sınıf öğrencisi ve bir öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Örneklemi oluşturan öğrenciler tesadüfi olarak A,B, C deney ve D sınıfı kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney grubunda yer alan sınıflara (A,B, C) ve kontrol grubu(D) sınıfına basit makineler ünitesi yapılandırmacı eğitim yaklaşımıyla işlenmiştir.Deney gruplarından 6. sınıf öğrencilerine anlaşılır şekilde A sınıfı özet yazma, B sınıfı şiir yazma, C sınıfı mektup yazma aktivitesini yazmaları istenmiştir.Buna karşın kontrol grubu öğrencileri ders kitabında yer alan konuyla ilgili problemleri çözmüşlerdir.Araştırmanın verileri için SBS, TEOG, OKS, PYBS sınavlarında sorulan sorular arasından çoktan seçmeli sorular ve açık uçlu sorulardan oluşan Basit Makineler Başarı Testi ve Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Uygulamaya başlamadan önce tüm öğrencilere fen bilimleri akademik başarı ve bilimsel tutum testleri ön test, uygulama gerçekleştirildikten sonra da aynı testler son test olarak uygulanmıştır.Araştırma sonucunda veriler analiz edildiğinde 8. sınıf basit makineler ünitesinde öğrenme amaçlı farklı yazma aktivitelerinden özet yazma, şiir yazma ve mektup yazmanın öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. In this research, it is aimed to investigate the impact of writing letters, poems and summaries which are some of the different writing activities on 8th grade students' academic achievement and their attitude to Science course. This research was designed as semi experiment and it was conducted with 98 8th grade students from 4 different classes in a state school in Muş in the school year of 2018-2019. From these students in A,B, C classes were assigned as experiment group and the students in class D was assigned as control group randomly. From these experiment group, class A was wanted to write summary, class B was wanted to write poems and class C was wanted to write letters clearly to the 6th grade students. In these experiment groups (class A, B and C) and control group (class D) the subject of '' simple machine'' was studied according to Constructivist Approach. Despite that the students from control group were wanted to solve problems about the topic in the course book. The Simple Machine Achievement Test and Science Attitude Test which were consisted of the multiple choice test which were used in SBS (Level Statement Exam), TEOG (Passing to the Secondary Education from Primary Education), OKS (Secondary School Examination), PYBS (Free Boarding Education and Scholarship Exam) and open ended test were used for the data. Before conducting the experiment Science Academic Test and Scientific Attitude Test were applied as pretest and after that same tests were used as posttest.Analysing the data after there search it is indicated that writing summaries,poems and letters whicharesome of the different acedemic writing activities in crease the students' academicsuccess of eightgradestudents on the subjectof''Simple Machine''and affect their attitude possitively to Science course.
Collections