6.sınıf sosyal bilgiler programındaki ipek yolunda Türkler ünitesinde geçen göç kavramının drama yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki İpek Yolunda Türkler ünitesinde geçen göç kavramının drama yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Batman ili Kozluk ilçesi 75.Yıl Ortaokulu'nda öğrenim gören ve mevcut şubelerden 6/B deney grubu, 6/C sınıfı ise kontrol grubu olarak yansızlık yoluyla kura ile belirlenen iki şube oluşturmuştur. Araştırmanın modeli ise Son-test Kontrol Gruplu Deneme Modelidir.Yapılan çalışmada `İpek Yolunda Türkler'' ünitesinden seçilmiş üç konu için drama etkinlikleri hazırlanmıştır. Yapılan çalışma çerçevesinde seçilen konular araştırma süresince deney grubunu oluşturan 30 öğrenciye drama yöntemi, kontrol grubunu oluşturan 30 öğrenciye ise anlatım yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma süreci sonunda ne gibi farklılıklar gösterdiklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından 20 soruluk bilgi testi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu test her iki gruba konunun işlenmesinin hemen ardından son test olarak uygulanmıştır. Başarı testinden elde edilen veriler bağımsız t-testi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda toplanan verilerin işlenmesi ve istatistik çözümlemeleri SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında deney ve kontrol gruplarının son-test toplam puanları arasında drama yönteminin uygulandığı deney grubu lehinde nispeten bir farkın olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulguları göz önünde bulundurulduğunda drama yönteminin Sosyal Bilgiler dersinde kullanılmasının, geleneksel yöntemlere göre öğrenci başarısı üzerinde nispeten olumlu bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This research 6th grade social studies unit on the Silk Road Turkish drama in the concept of the migration metod of processing was carried out to determine the effects on student achievement. The study group Kozluk in Batman province 2012-2013 academic year studying in 75th Middle School and the existing branches, 6/B, the experimental group, 6/C class as the control group consisted of two branches determined by lot by neutrality. Post-test Control Group Practice model for the study model.Three topics selected for the research unit of the `Silk Road Turks` prepared drama activities. Selected topics in the framework of the study, the research method of drama during the experimental group of 30 students, 30 students of the control group was treated using the method of the lecture. At the end of the research process in order to determine the differences in how the students showed knowledge test of 20 questions prepared by the researcher. For the processing of the subject in both groups immediately after this test is applied as a final test. Achievement test data were analyzed by independent t-test. Processing and statistical analysis of the data collected as a result of research carried out using SPSS program.Considering the results obtained from the study of experimental and control groups post-test between the total scores of the experimental group in favor of drama method is applied where there is a relative difference has emerged. Given the findings of research in social studies of the use of drama method, according to conventional methods is relatively positive effect on student achievement to the conclusion that has been reached.
Collections