Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde müze alışkanlıkları (Giresun ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müzecilik alanında meydana gelen gelişmelerin bir sonucu olarak müzeler klasik işlevleri olan toplama, belgeleme, koruma ve sergileme işlevlerinin yanında eğitim işlevini de etkili bir şekilde yerine getirmeye başladıkları görülmektedir.Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde müzelerden yararlanıp yararlanmadıklarını, yararlanıyorlarsa ne oranda yararlandıklarını ve okullarının öğrencilere müzelerle ilgili rehberlik yapma durumlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, genel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup veriler araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini Giresun ilindeki ortaokullar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Giresun il merkezi, ilçeler ve köylerde bulunan 22 okulda öğrenimlerini sürdüren toplam 1224 tane 5., 6. ve 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ulaşılan genel sonuçlar ise şöyledir: Araştırmaya katılan öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde, gerçek müzelerden ve sanal müzelerden yararlananların oranının düşük olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların Sosyal Bilgiler dersinde müzelerden yararlanma durumlarında cinsiyet ve sınıf değişkeni bakımından aralarında anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Okulların müzeler hakkında bilgilendirici tanıtım yapma durumlarında okulun bulunduğu yerleşim birimi değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Okulların müzelere gezi düzenleme ve müzeler haftasında müzelere yönelik etkinlik düzenleme durumlarında ise okulun bulunduğu yerleşim birimi değişkenine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Müze, Sanal Müze, Müze ile Eğitim, Ortaokul, Sosyal Bilgiler As a result of the developments in the area of museums, it is seen that museums have started to have educational functions in addition to their conventional functions like collection, documentation, protection and exhibition. This study has been carried out in order to determine whether secondary school students make use of museums for their social sciences courses and if they do, to what extent they make use of museums, and to determine whether the schools provide guidance in terms of museums to the students. The study has been conducted through survey method and the data has been collected via a questionnaire developed by the researcher. The population of the research consists of the secondary schools in Giresun. The sample of the research consists of 1224 students in 5th, 6th and 7th grades from 43 schools that are found in the city center of Giresun, in its districts and villages. The general results arrived at through this study are as following: The students of social studies who participated in the study of those who benefit from the real museum and virtual museum is found to be low. It was determined that no significant difference between participants in terms of gender and class variable who benefit from a museum in social studies. There isn't a significant difference compared to the variable of settlement of the school's informative introduction to museum. Schools activities for museums and sightseeing arrangements at museums week has been identified as a significant difference compared to the variables of school settlement.Keywords: Museum, Virtual Museum, EducationwithMuseum, SecondarySchool, SocialScienceCourse.
Collections