Yabancı uyruklu öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi (bir aksiyon araştırması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, aksiyon araştırması çerçevesinde yürütülen etkinliklerle yabancı uyruklu öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-1016 eğitim öğretim yılında Giresun Üniversitesi TÖMER'de A2 seviyesinde öğrenim gören 7 yabancı uyruklu öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin seçiminde nitel araştırmanın amaçlı örnekleme yöntemlerinden `ölçüt örnekleme` yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, nitel araştırma modelinin aksiyon araştırması desenine göre tasarlanmıştır. Araştırma, aksiyon araştırmasının `uygulayıcının aynı zamanda araştırmacı olduğu` yaklaşımda yürütülmüştür. Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak `Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu, Öğretmen Günlüğü ve Uygulama Sürecine Yönelik Öğrenci Görüş Formu` kullanılmıştır. Bunun yanı sıra çalışma grubu öğrencilerinin belirlenmesi aşamasında `Türkiye Türkçesi Muafiyet Sınavı, Öğrenci Görüşme Formu` ile uygulama süreci aşamasında `Yazılı Anlatım Öğrenci Ürün Dosyası`ndan yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler nitel araştırmanın içerik analizi yöntemi ve sayısal olarak verilmesi gereken veriler de nicel araştırmanın istatistiksel analiz tekniklerinden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, aksiyon araştırması sürecinde uygulanan etkinliklerin kâğıt ve sayfa düzeni, büyük harflerin kullanımı, özel isimlerin yazımı, sesbilgisi kurallarının doğru kullanımı, cümlelerin anlamlı ve kurallı oluşturulması, nokta ve virgülün doğru kullanımı, birleşik fillerin doğru yazımı vb. yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunduğu tespit edilmiştir. In this study, the effects of action research on writing skills of foreign students are examined. The sample of the study consists of 7 foreign students who study Turkish on A2 level in Turkish Language Teaching Center of Giresun University in 2015-2016 academic year. These group of students were selected according to `criterion sampling` which is a type of purposive sampling method used in qualitative research studies. The study was designed by using Action Research Model as a Qualitative research approach. The researcher had a dual role as both researcher and implementer in the study. The data of the study was gathered through `The Written Expression Evaluation Form, The Teacher's Diary and The Questionnaire of Students' Opinions on Process of Action Research`. In addition, in the selection of the students in the sample, `Turkish Exemption Exam` and `Student Interview Form` and during the conduct of the study, `The Students' Written Expression File` which was prepared by the students in order to store their written works were used. While the qualitative data was analysed by using content analysis technique, the quantitative data was analsed by using statistical techniques. The study found that action research had positive influence on improving writing skills such as using a page properly, using capital letters correctly, writting proper nouns, using grammar accurately, forming meaningful and grammatically correct sentences, using periods and commas correctly, using compound verbs correctly.
Collections