İlköğretimde performans ödevlerinin kaldırılmasına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretimde performans ödevlerinin kaldırılmasına ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmek amacıyla tarama modeliyle yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmada, nitel yaklaşım benimsenmiştir.Araştırmada çalışma alanını, Giresun Merkez ve Bulancak ilçeleri ortaokullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmuştur. Belirlenen örnekleme, araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu anket formu uygulanmış, öğretmen görüşleri ışığında elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur.Araştırma sonucunda öğretmenler; ilköğretimde performans ödevlerinin kaldırılmasının olumlu bir gelişme olduğu noktasında görüş birliğine varmışlardır. Ders yoğunluğu içinde olan öğrenciyi fazladan uğraş içine dahil etmesi ve öğrencinin zamanını alan bir uygulama biçiminde görülmesi, öğretmene değerlendirme işinde güçlük teşkil etmesi, öğrenciden çok öğrenci dışı etmenlerin (veliler vb.) ödevlerde etkisinin baskın olduğu bir yapıya bürünmesi, öğrencileri hazır kaynaklara yönlendirip öğrencilerde tam manasıyla araştırma becerilerini ortaya çıkaramaması gibi parametreler, araştırmada öğretmenlerin performans ödevleri ile ilgili ön plana çıkardıkları hususları oluşturmaktadır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayanarak; öğretmen öğrenci etkileşimin sağlanıp öğretmen gözetiminde performans ödevlerinin sınıf içerisinde hazırlanabilmesine olanak tanınmasının ve bu ölçüde sınıf ortamının gerekli materyallerle takviye edilip fiziksel olarak uygun hale getirilmesinin, ders ve etkinlik saatlerinin artırılmasının, öğrenciler tarafından performans ödevlerinin içselleştirilebilir hale getirilmesinin, öğrencilerin düzeyi, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda performans ödevlerinin zorunlu yapıdan uzaklaştırılabilmesinin performans ödevlerinin etkili kullanılmasına katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. The aim of this descriptive study which was made based on THE screening-model is to investigate the views of social-studies teachers on canceling the performance-assignments in elementary-schools. In the study was preferably adopted the qualitative approach.The sample-group was formed by social-studies teachers employed at secondary schools in the province of Giresun and in the district of Bulancak, a neighboring town. The sample-group was given an open ended survey -form prepared by the researcher himself and the data obtained were subjected to the descriptive analyses.The results obtained indicated that teachers agreed on the idea that performance assignments should be removed from the program at elementary-schools. There exist a number of outstanding parameters for this removal. Performance assignments charge extra burden on students who are already create occupied with a full-time program, take too much time, create evaluation-problems for teachers, bother parents rather than students and do not fully reveal students' research-skills because they direct students to the materials in hand. The results obtained from the study showed that providing the possibility for students to do their performance-assignments the supervision of teachers in class under with a good teacher-student interaction and hence preparing the classroom with the provision of the materials required for this purpose, increasing the hours of course and activities, making performance-assignments acceptable by students and making performance-assignments optional for students in parallel with their level of knowledge, interest and skills would make positive contributions to the effective use of performance-assignments.
Collections