Sınıf öğretmeni adaylarının fen okuryazarlık düzeyleri ile fen öğretimi öz yeterlik inançlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının fen okuryazarlık düzeyleri ile fen öğretimi öz yeterlik inançlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir araştırma olup ilişkisel tarama modelinde şekillendirilmiştir. Araştırmada örneklem grubunu, Karadeniz Teknik Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü'ne bağlı sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan 278 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, biri beşli likert tipi ölçek ve diğeri çoktan seçmeli test olan, iki veri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmanın uygulama basamağı 2016-2017 akademik yılının güz yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler IBM SPSS v22 programında analiz edilerek ulaşılan bulgular literatür ışığında tartışılmış ve ulaşılan sonuçlar sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının fen okuryazarlık düzeyleri ile fen öğretimi öz yeterlik inançları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmanın alt problemlerine dayalı olarak; sınıf öğretmeni adaylarının fen okuryazarlık düzeyleri yeterli seviyededir ve fen öğretimi öz yeterlik inanç düzeyleri yüksektir. Her iki bağlamda cinsiyet değişkeninde anlamlı farklılık bulunamazken, sınıf ve akademik ortalama değişkeninde anlamlı farklılık bulunmuştur. In this research, it is aimed to compare of primary teacher candidates' self-efficacy belief of science teaching and their science literacy levels. This research is a quantitative research. It has been shaped in relational screening model. The working group in the research consists of 278 teacher candidates, who are studying in the undergraduate program of the primary school teaching of Basic Education Department of Black Sea Technical University. Accordingly, two data collection tools that one is five-likert types and the other is multiple choice test, have been developed. The implementation step of the research was carried out during the autumn semester of the academic year 2016-2017. After acquired datum is analyzed in the IBM SPSS v22 program, the results have been discussed and presented in the light of literature. As a result of the research, a positive and significant relationship has been found between science literacy levels and self-efficacy beliefs of science teaching of primary teacher candidates. On the other hand, in subproblems of the research, the level of science literacy of classroom teachers is in sufficient level and their levels of self-efficacy beliefs and science teaching are high. There is no significant difference in gender variable in two contexts, but there is a significant difference in class and academic mean variables.
Collections