Bilgi yönetimi sürecinde sessiz ticaret`in işletmeler açısından önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, `Sessiz Ticaret` kavramı üzerinde durularak, Sessiz Ticaretten Bilgi Yönetimine giden süreçten bahsedilip, bu ikisini birbirine bağlayan Veri ve Büyük Veri'ye de değinilerek `büyük resim` ortaya konulmaya çalışılacak.Örgütler, kamu kurumları, işletmeler, eğitim kurumları, teknoloji ve bilişim bakanlıkları gibi birçok kuruluşun dikkatlerinin bu konuya çekilmesine çaba gösterilecek. Sessiz Ticaret'in görünen ve görünmeyen yüzünden bahsedilip, stratejik açıdan önemi vurgulanarak, tehditleri ve fırsatları üzerinde durulmaya çalışılacak. Sessiz Ticaret ve teknolojileri aracılığı ile bilgilerin nasıl toplandığı, bunların büyük veri oluşumuna nasıl aracılık ettikleri, veri tasnifi ve sonuçları anlatılmaya çalışılacak.Gerekli çalışmaların zamanında ve uygun şekilde yapılmadığında, işletmelere, yönetimlere ve devletlere ne tür belirsizlikler getirebileceği, rekabet avantajlarının ne yönde etkilenebileceği ve güvenlik açısından hangi zorluklarla yüz yüze kalınabileceği ortaya konulmaya çalışılacak. Bu alanlarda, Türkiye'nin yanı sıra, dünyanın diğer yerlerinde yapılan çalışmaların özenle takip edilerek, gelecek için uygulanacak yol haritasının ne yönde olması gerektiği konuları üzerinde durulacak. Anahtar Kelimeler: sessiz ticaret, ticaret ve teknoloji, büyük veri, bilgi teknolojileri, bilgi yönetimi. In this study, the concept of `Silent Commerce` will be emphasized, the process from Silent Commerce to Knowledge Management will be mentioned and the `big picture` will be tried to be mentioned by referring to Data and Big Data as well.The attention of many organizations will be tried to attract to this subject such as public institutions, businesses, educational institutions and technology and information ministries. It will be mentioned about the apparent and invisible aspects of Silent Commerce and its strategic importance will be emphasized and the threats and opportunities.We will try to explain how information is gathered through Silent Commerce and its technology and how they are intermediated to form big data, data sorting and its results.It will be revealed how uncertainties can be brought to businesses, managements and governments, how competitive advantages can be influenced and how difficulties can be faced in terms of security if the necessary work is not done in a timely and appropriate manner.In these areas, besides Turkey, studies carried out elsewhere in the world will be followed carefully, and the issue of the road map to be applied for the future will be emphasized.Keywords: silent commerce, commerce and technology, big data, information technologies, knowledge management
Collections